AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
704

Nöter bakdäck

Min E34:a nöter bakdäcken på innersidan, vad kan detta bro på? Om det är nedgångna fjädrar hur gör man då vid en sänkning så att inte bakdäcken nöts ojämnt???
Går det att justera bakvagnen på nåt sätt eller?

-ridern-

525i 1990 24V
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Nu har ju jag en E36 men bakvagnen är väl troligen konstruerad på liknande sätt. Jag hade också nötning på insida däck, det var de mycket omtalade "silentblocken" (gummibussning mellan länkarm och kaross) som var slut. Det yttrade sig som ett klonkande ljud när man körde i gupp också, plus att bilen var allmänt vinglig. PS: det är ett helvete att byta dem själv (tyckte jag i alla fall) så låt en verkstad göra jobbet, gärna en som har möjlighet att kolla hjulvinklarna efteråt.
Dom är bytta för 2 år sedan å det klonkar aldrig!

-ridern-

525i 1990 24V
Ma
10
Marvin
540i Touring -95 (6vxl)
Upptäckte att mina fina 255:or var slitna in i korden på insidans kant i somras. Vad göra? Jo, jag åkte & gjorde en 4-hjuls mätning och det konstaterades att bakhjulen stod fel, dvs höger bakhjul hade en aning toe-out istf. toe-in.
Föregående ägare, som fö måste ha misshandlat bilen duktigt, har antagligen vid ngt tillfälle sladdat in i ngn trottoarkant el likn. I värsta fall kan även balken ha blivit sned.
1: byt bärarm och mät, funkar ej detta byt rubbet! (beg förstås).

M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.