|
|
|
|---|---|
|
jag såg idag att ena mitt hellyse lyser hela tiden utan att bilen är på. jag har bytt sida på lampor och testat att "nollställa" genom att ta bort polen till batteriet men när jag sätter på den igen så kvarstår problemet. jag har inte rört blinkersarna (då jag vet att den funktionen finns att positionsljuset går in om man glömmer blinkers på vid stop) men det här är hellyse som lyser på ena(passagerar-sidan) har någon varit med eller vat hur man åtgärdar detta? just nu så fick jag ta bort polen på batteriet och det va inge kul när jag råkade slå igen bakluckan då jag upptäckte att det inte fanns en chans att komma in där utan ström!!(tysk ingenjörskonst) då jag fick fälla sätet och krypa in och dra på polen igen för att bakluckan skulle gå upp!! men men jag är nöjd ändå.. snälla hjälp mej... En gång BMW alltid BMW.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Se länk ///MVH Hasso Länk |
|
tackar. kan man köpa en beg modul om man inte kan löda? det finns en på börsen här. delar säljes. mvh pärra |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej det kan man inte göra, en begagnade funkar inte, den måste programeras med bilens chassienummer för att synka med bland annat instrumentet. minnet för mätarställning och serviceintervall står still i den oprogramerade enheten. Och chassienumret kan bara programeras in på en ny enhet med km=0 Skaffa transistorerna och be en TV reperatör byta den tex. ///MVH Hasso Länk |
|
ok jag tackar och bugar..hasso mvh pärra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.