|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har en E39 med beige läder. Den har bara rullat ca 7500 mil. I svanken på förarsätet är skinnet lite slitet och missfägat, lite blått (fällda jeans?) och ganska blankt. På sittytan har skinnet även börjat "rynka sig". Detta har kommit upp på senaste tiden, jag har bara ägt bilen ca. 2 månader. Råder Gliptone bot på detta månne?? Kan man om inte annat färga om lädret? Är ganska tveksam till att resultatet skulle bli fullgott. Har fanimej ångest varje gång mitt lönnfeta akterkastell dimper ner i sätet. Vad göra? MVH Jocke. | |
|
Jocke! När jag skaffade min bil så var det snarlikt,det var en del slitet och rätt så missfärgat,bilen hade rullat 12000 mil. Nu vet jag inte hur slitet din är,man måste se,men jag fick bukt med missfärgningen rätt så omgående,3 behandlingar,slitagen blev bättre så att det inte blev i ögonfallande och retsamt efter ca 5 månader och nu är det så bra att man inte upptäcker det. Det har blivit så för de förra ägarna har tydligen aldrig vårdat lädret/skinnet,sol,värme och kyla gör sitt. Jag använde mig av Biltemas lädervårdsserie,lädertvål som är flytande för 45 kr,läderolja som är djupverkande för 45 kr och läderbalsam för 50 kr. Deras produkter har jag varit skeptisk mot men har ändrat mig,det är mkt prisvärt och BRA,har använt Bmw´s eget lädervårdsserie,den är bra men dyr,320 kr,då får du mindre kvantitet och ingen lädertvål och balsam och sedan luktar det häst och den är inte lika bra som Biltemas enligt mig.Jag använde bil av sk gröna svampar för att gno in. Lycka till! Bmw=Bil_Med-Vett |
|
|
Kan varmt rekomendera Gliptones Liquid Leather- serie. Den är helt enastående! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Köpte min läder vård/rengöring samt läder smörja på ett möbelvarhus. Biligare än bmw´s och större flaskor.. V8 muller. |
|
|
Vart kan man køpa Gliptones Liquid Leather i Sverige ell Norge? Hittar ingen som sæljer.... Nån som vet? |
|
|
Romlands sadelmakeri i Partille för tydligen Gliptone. Väntar på att en kollega ska ett ärende till Götet så att han kan köpa med sig ett par flaskor. numret finns på hitta.se MVh Jocke. |
|
| Jag rekomenderar Mequiars skinnimpregnering fungerar till 100% | |
|
Jag hade liknande problem med min E38a. Det började bli slitet vid vänstra sidan av ryggstödet, där de flesta stolar blir utsatta. Även sömmen i mitten började tappa färg. Jag lämnade in bilen hos Mr CAP, där de klippte av en bit av skinnet under stolen och skickade iväg på 'färg matchning'. Sedan färgade de om nhela sidan och hela sitt dynan för 700 KR! Resultatet = Som nytt:)! |
|
|
Färga om? LAckar de om lädret ell ;) Blir de bra? Lossar de inte efter kort tid? |
|
|
Haha! fråga mig inte hur de bär sig åt...bra blir det iaf. Lädret är ju färgat från början, så det är inte nog ingen rocket science att färga om det igen;) |
|
|
Prata med Mr Cap nu angående de som skrev om omfärgning av läder. Det gör de. Men är de några andra företag som gör samma jobb? Alltid fint o ha alternativ när man ska lämna in bilen på uppfining! |
|
|
Har mina säten inlämnade på bilvårdskompaniet för omfärgning just nu.. Såg före och efter på en jaguar med riktigt sunkiga säten, vart otroligt bra måste jag säga. |
|
|
-Koffa På M3an ell? Skicka du upp stolarna eller körde du upp me de... Pris ? |
|
|
Ja de är på m3an, skruvade lös dem och körde dem dit. Ska färga om sidostöden och sittdynorna på båda sätena, har inte fått nåt exakt pris, men max 2k sa han.. blir det så bra som jag förväntar mig så är det lätt värt det |
|
|
Hittade denna sida på nätet: Länk Han använder våtslip papper på lädret! Är det något att rekommendera? mvh /Jörgen BMW älskar att köras |
|
|
Ja resultatet blir verkligen strålande. Jag blev väldigt väl bemött av MR CAP, och de sa om jag inte blev nöjd med färgningen så skulle de göra om det tills jag blev nöjd. Faktum är att jag INTE blev nöjd första gången, då jag upptäckte en nyans skillnad i sätet. Jag lämnade tbx bilen och de färgade om sätet igen med perfekt resultat! Jag rekommenderar starkt omfärgning, då man aldrig uppnår samma reultat med balsam, krämer, glidmedel eller vad än som används:) |
|
| Länk | |
| Undra om det är populärt att färga från Nappa rött till Svart =) | |
|
Jocke:Ser din stol ut som på bilden i mackes länk? *S* |
|
|
Seven_ Ja, slängde ut oiginalsätet och kastade in en gammal sleten Chesterfield. Upplevde en markant skillnad av sidostödet i långsamma kurvor. :) Jag får testa med Gliptone, blir det lite bättre är det bara att gilla läget eller svänga förbi Mr Cap. Vore trevligt om tidigare ärgare i vissa fall ville ta hand om sina bilar... MVH Jocke. |
|
|
haha! Lysande! Berätta gärna hur det blev om du beslutar dig för att färga:). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.