|
|
|
|---|---|
|
Jag har en burk "bar leaks" som smörjer vattenpumpen och även tätar små sprickor. För att det skall verka så skall det hällas direkt i kylaren eller i kylarslangen. Nu vill jag inte ta loss kylarslangen. Så jag undrar om det går att hälla det i genom luftningskruven på kylaren skruven sitter väl precis ovanför cellerna i kylaren och borde då följa med vätskan runt och ej hamna i expansionskärlet då motorl ej är riktigt full med kylarvätska. vill ej riskera att det jag häller i blir kvar i expansionskärlet därför tänkte jag prova denna metod. | |
|
Om bilen är kall så kan du lossa slangen vid termostathuset o fylla på den så det blir ingen stor vätske förlust o mindre risk för luft i systemet. Men annars ska man fylla på den i kylen direkt. Jag görde det på mina bilar o det var inga problem! Viss, det blandas inte direkt, tar några mil men det funkar det oxå! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Varför vill du inte lossa kylslangen? Det känns ju som den absolut enklaste metoden, så enkel och självklar att alla alternativ är obegripliga att välja? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.