AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
810

Kylning till automat.Olja eller kylarvätska i slangen?

Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hejsan
Har en 525ia med automat.Har sett att det droppar lite kylarvätska (grön) från en av dom smala slangarna som går in på vänster sida i kylaren.Det läcker längst ner i böjen på slangen.Vad jag förstår så är dessa slangar till kylningen av automaten.Kollade på www.realoem.com och det verkar stämma.
sen blev jag osäker.Borde det inte vara olja i slangarna och inte kylvatten?

MVH Erik
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jo, det borde det vara.

Det är inte en spricka i kylaren precis vid fästet?

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Jo man kan tror det, men på slangen är det en stor blöt fläck mitt på.ser inte ut som det runnit från infästningen i kylaren.Ska dock kolla det ändå.Det kan ha droppat också men det är torrt ovanför.Hursomhelst så kan det ju inte vara slangen som är sönder mitt på eftersom det är olja i den.tack för tipset.

MVH Erik
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Menar du bilens vänstra sida, eller vänster sida när du står framför? Jag vill minnas att kylaren till automaten hade slangarna på bilens högra sida och kylvätskan till motorn gick in på den vänstra.

Göran

FWD - Nej tack!
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Vänster sida om jag sitter bakom ratten och tittar i körriktningen.Hoppas på att det var en engångsföreteelse med läckaget.Det var typ -17 när jag startade bilen igår.Kollade igår när bilen stått i garaget hela dagen och då syntes bara nån enstaka droppe.

MVH Erik
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Om det är på vänstersida kan det vara olja från servostyrningen om det är så att din bil har Pentosinolja i stället för ATF, Pentosin är grön..du märker ju om det är olja eller glykol om tar lite på fingrarna
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Det var övre kylarslangen och nu är det fixat.

MVH Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.