AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.584

Nån som eftermonterat elstolar i E39?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hej
Nu har jag kommit över 2 elstolar i skinn till min 520IA -97. För 5.000 KR får jag dessa komplett med baksäte. Det tror jag är en OK pris.

Nu funderar jag på vad jag måste ta med mer och vad som måste köpas. Räknar med att det räcker om jag får med knappsatsen på dörren, eller måste jag ha hela dörrsidan med kablar och allt? Vart sitter själva kontroll enheten till allt? I sätet, dörren eller sitter det kanske redan i min bil?

Jag ser inte att det går med är 3 ledningar till min stol i dag och det är säkert till värmekablarna. LIgger det färdiga ledningar i golvet eller måste jag byta hela stammen? LIgger det färdigt i säkringshållaren också, eller måste detta oxå uppgraderas`?

Hoppas på snabbt svar, så jag inte reserverat stolarna än..

På förhand, tusen tack!

Mvh
Hosse
Om du ger mig din mailadress så ska du få ett kopplingsschema... jag bytte stolarna...Då fick jag en hel kabelhärva med.. Dock behövs inte alla kablar... Du behöver egentligen bara dra ström ifrån plats 13 och nån mer plats i säkringsboxen i handsfacket och sedan säkra upp med 30 amp och jorda på jordplatserna i golvet... Din kontakt som du har nu duger alltså utmärkt...

Gav för övrigt 5500 för komplett sportläderinredning i svart skinn... Alla dörrsidor ingick. (Privat handlat).... Men som sagt... Skriv din mailadress el skicka ett mail till m_johan@hotmail.com så ska du få kopplingschema...

Passa dig bara föra tt typ ta bort kontakten och sedan dra igång bilen... Då får du en airbaglampa att tändas vilket kostar dig 600:- på bmw att släcka.

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
m_johan84
Kanon! Så då sitter det som styr minne osv inte i dörren eller inne i bilen utan i stolen?

Du har mail nu:-)

Mvh
Hosse
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tack för mail m_johan84.
Jag kan ändå inte förstå att det ska vara omöjligt att få till minne på eftermonterade stolar? Då är ju det meste av vitsen borta egentligen.. Kunde jag bara lista ut vart styrenheten sitter så måste detta gå på nåt vis.

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.