|
|
|
|---|---|
|
Är det någon vänlig själ som vet om det finns någon site på nätet där man kan hitta tillbehörslistorna från när första E61:orna kom ut? Den senaste för modellåret 2007 finns ju på BMW:s hemsida men det vore kul att veta vad som var standard och vad paketen innehöll vid lanseringen 2004, eller har det inte ändrats något? MVH "Shopkeepern" | |
|
Mjae, paketen är desamma men däremot har det tillkommit en del prylar. Och så har priserna gått upp! ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
Jo, jag misstänker att det tillkommit en del grejer, kruxet är att i många bil-annonser så skrivs det bara om paketen så jag blir lite villrådig om vad som ingick 2004 till 2006, har t.ex. PDC tillkommit i Comfortpaket i år? MVH "Shopkeepern" |
|
|
Nä, PDC har varit med sedan begynnelsen. vad som däremot hände... 05? var att BMW trummade ut att man fick extra mycket rabatt om man köpte Adv + Comf och efter det blev bilarna bättre utrustade. Du ser t.ex. sällan läder eller PDC på en 04:a, men från sena 05:or så är det istället tvärtom tack vare denna rabatt. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
| Njae, jag tror det är ännu krångligare, var det inte så att det som hette komfortpaket senare blev motsvarande advantage. Enligt min utrlista så är bilen utrustad med bl a komfortpaket ( xenon, farthållare, mugghållare, rails och larm) och tyvärr ingen PDC ( men väl läder men det är en annan historia) Förresten är det någon som vet vad 8SP COP CONTROL i utrustningslistan betyder? ( Låter ju lite kaxigt!) | |
|
Vi rör väl till det lite extra på en gång då :-) Jag har hört att det fanns ett "Lifestylepaket" tidigare som bl.a. innehöll sportstolar, rails, larm m.m. dvs. delar av nuvarande "Advantage-paketet", "Comfort-paketet" finns fortfarande och innehåller armstöd, PDC, Xenon, utökad klima och läder, men PDC:n saknas på fler bilar jag sett när det varit -04:or. Jag såg att det också det där med "COP Control" :-) samt att det står "8SA Country Spec. Realease of Navigation", vad innebär det? MVH "Shopkeepern" |
|
| Jag vidhåller min beskrivning av det gamla comfortpaketet. From våren -05 när de nya motorerna kom, ersattes detta paket av advantage och man tog samtidigt bort bixenon från detta paket. Nya comfortpaketet fick nämnda bi-xenon jämte PDC, utökad klima och framförallt schinn! Jag har visserligen det du ovan skriver som lifestyle i min bil men det finns inte omnämnt någonstans i mina specar. PDC var inte med från början men kom i det nya comfortpaketet våren -05 | |
|
Jag har en prislista från 2004-03. Här är paketen till en 525i touring: Komfort: Larm, rails, Xenon, farthållare, mugghållare. 15.800:- (ord 17.900:-) Lifestyle (endast med komfortpaket): Stjärneker 138 17", tyg/läderkombo, lister i alu "Wave". 16.900:- (ord 19.300:-) Exclusive: Stjärneker 122 17", läderklädsel Dakota, velourmattor, ädelträlister poppel brun högglans fram, elkomfortstolar fram med minne förarstol, PDC, utökad klima. 59.900:- (ord 70.100:-) Mvh /Janne |
|
|
Det fanns även ett sport paket i 2004 till E60.. Då fick man sportstolar, style 122 hjul, ädelträ's lister (sport?!) och shadow line, samt sports chassie.. Jag minns inte riktigt om detta paket innehöll mer godis. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Sportpaket E60 2003-06-01 (endast med komfortpaket, ej i kombination med Lifestyle eller Exclusive: Stjärneker 122 17", Tyg/läderkombo, aktiv styrning, sportfjädring, Shadowline, ädelträ Lönn Antracit högglans, elsportstolar m. minne. 39.900:- (ord 46.400:-) Mvh /Janne |
|
| Äntligen några som har koll! lifestyle och sportpaketen var kortlivade, inte särskilt prisvärda och verkar inte ha nyttjats heller då jag bla tycker det är väldigt sällsynt med halvskinn i e60/61 | |
|
Bockar och tackar, då har jag mer koll på det hela! MVH "Shopkeepern" |
|
|
Läder var standard på 530 när vi beställde vår E60. Vi valde innehållet från sportpaketet, då vi inte ville ha trälisterna. Dessutom fick vi tio procent på bilen och utrustning, men inte på paketen. Så vi gjorde självplock av det vi önskade från sportpaketet. Aktiv styrning, Sportchassie, Shadowline, Stjärneker 122, :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Väcker liv i tråden igen:) Har precis köpt en E61 och undrar själv vad "Cop Control" och "Navigation access request, country -spec" som jag ser på utrustningslistan är för något? Ser även att bilen är förbered för cd - växlare. Är det bara att sätta dit en växlare ( i handsfacket va?) så funkar den? Har även "Area-code 2 för dvd" på listan...vad är detta för något? |
|
|
Vet ej vad dina koder är, men jag har också några "okända" koder till min bil: 0698 Aera-Code 2 fur DVD 08SA Länderspezifische Navi.-Freischaltung 08SB Länderspezifische Telematikfreischaltung 08SC Länderspezifische Telefonservicefreischaltung 08SP CO2 Steurung Vad är ovanstående? **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Ingen som vet vad dessa koder på E61 betyder än? 08SP CO2 Steurung 08SA Länderspezifische Navi.-Freischaltung 0698 Aera-Code 2 fur DVD |
|
|
Grandy; 1) Vet ej 2) Borde innebära att du har europeiska kartor (och inte Amerikakartor'9 3) Region 2 spärrad. Borde ha med ovanstående kod att göra... Det är vad jag tror och som låter rimligt. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.