AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
679

Ang. skyddsplåt mellan katt och golv

Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
Det är så att ägaren innan mej har försökt tagit bort skyddsplåten/foliet som sitter mellan golv och avgassystem (över katterna). Som det är nu ligger det löst och vibrerar fint på avgassystemet, och jag funderar på att slita bort skiten. Men klarar sig bilen utan det eller blir det alldeles för varmt? Är det någon som har haft problem efter att de har tagit bort folien?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det varmt under,så jag skulle rekomenderao få fast det igen.900grader är inte o leka med.ett gott råd köp ny folieplåt eller få dit det gamla...
Visa användare
11
EQUES
E36 328Ci
För information:
Pratade med BWM nyss, och frågade efter pris och om vad dom tyckte jag skulle göra. De sa att jag skulle riva bort den, inget mer med det, skulle inte vara någon fara alls tydligen. De ville inte ens ge mer något pris på den.
En fd kollega till mig fick samma svar från bmw när en värmeplåt låg lös på hans 318. Bara att rycka loss.

--
Markus
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag hade samma bekymmer med min fd 328 e36. Bara att rycka bort skite.. hade inga bekymmer efteråt med värmeutveckling eller annat. Men som tidigare sagts så skall man passa sig för att ställa bilen i högt gräs eller liknande.. vilket man även bör göra med skyddsplåten monterad.
Lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.