|
|
|
|---|---|
|
Hur mäter man utväxlingen ? 730 automat E32:a . Brukar det stå nånstans på klumpen ? Mvh Mattias. | |
Paap Reeder |
... ja det brukar finnas en avlång plåtbricka på nedre vä bulten på bakgaveln ... annars är det bara att räkna varven på pinjongen när axlarna roterat 360 grader. MVH /// Paap R |
Ug-Lee |
Pinjongen, snurrar inte den lika mycket som ingående axel "kardan" Så han slipper ta bort bakgaveln. |
Paap Reeder |
Nej! ... inte ta bort bakgaveln utan räkna på kardanaxel samt utgående axlar. Brickan sitter dock på bulten som håller bvakgaveln. MVH /// Paap R |
|
Om jag förstår detta rätt så skall det tex, kardan ha snurrat 3 varv när axlarna snurrat 17 om man har en utv på 3,17 ? Eller ? Mvh Mattias. |
|
Paap Reeder |
... på min snurrar kardanen - pinjongen - 3,91 varv när utg axlar snurrat 1,0 varv. Gör så här: - torka rent en fläck på utgående axelns plåtfläns - torka en dito fläck på pinjongflänsen - märk med tuschpenna utg.lägena för pinjong och axel - snurra på pinjonge / kardanen och räkna varven tills axlarna snurrat ett varv Behövs inge vetenskapliga mätningar ty man har att välja på exvis 3,17 - 3,45 - 3,65 - 3,91 ... och detr ser man lätt med blotta ögat s a s. MVH /// Paap R |
|
Perfekt , då vet jag . Man tackar å bockar. Mvh Mattias. |
|
|
Se märkbrickan här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.