AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
922

har någon hemtat hem m5 eller annat från usa behöver lite råd..

Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
om jag hemtar hem em m5 så vill jag veta vad som kostar och om det värt villket jag tror då dollarn är på fallkurs har du erfarenhet eller vetskap så blir jag mycket tacksam
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
bilen ska momsas och tullas ,man ser ju sällan usa importerade så jag tror inte det är så lönsamt
kilroy
Att importera en E39 M5 är inget jag skulle rekommendera av flera skäl. För det första är det troligtvis svårt att få någon ekonomi i det hela. Jag har idag ingen stenkoll på markadspriserna i USA på M5 men jag tror knappast att priserna ligger så lågt att du tjänar in importkostnaderna. Dessutom tillkommer transportkostnaden på runt 10.000:-.

Det andra problemet är att du inte har någon chans att varken provköra bilen, bedöma skicket eller kolla dokumentationen.

Vitsen med att importera från USA är att det finns möjlighet att få tag i en lite udda modell som man inte hittar i Europa. E39 M5 finns det många av i Europa...

Vill du, trots allt, ha mer uppgifter om USA-import kan du höra av dig.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej !

Har varit över i USA ett par gånger dom senaste åren och jag tycker att priserna i stort sett (på BMW) ligger på samma nivå eller tom något över dom svenska så jag tror knappast det finns några pengar att tjäna där.
Ska man däremot plocka hem någon "inhemsk" bil som ex Mustang så kan man nog tjäna några kronor..

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.