AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
509

Ingen bromskraft bak?

ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Bytt handbromsbeläggen bak så jag har haft av bakbromsarna å skivorna.
När jag satte på dessa igen gick beläggen på och satt ganska tight mot skivorna..
Idag när jag var ute och körde i all snö märkte jag att bakhjulen inte bromsar alls, inget av dom!.. Om jag står i snö så bakhjulen sladdar bromsas dom ingenting när jag bromsar.. vad kan detta bero på? Inte kollat bromsvätskan ännu, men kan det vara en orsak eller borde frambromsarna inte heller funka då?..
ag
66
aggepanken
Nu fyllde jag på lite bromsvätska, den stod precis ovanför "min" och sen åkte jag ut och tvärbromsade några gånger.. ju mer jag bromsade verkade bakbromsarna "komma igång".. kan dom vart tröga eller nått eftersom bilen stått rätt länge?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,,eftersom du har tryckt tillbaks bromsoken (kolvarna), för att få tillbaks oken över skivan, då behöver du bromsa ett par gånger för att dem ska gå tillbaks. Men det borde räcka med endast ett 10-tal tryck. För du har väl skivor bak också, eller är det trummor? För trummorna kan ta lite längre tid att självjustera sig, om det går. Annars så får du spänna trumbromsen själv.
,,bara några funderingar, hoppas det löser sig!
ag
66
aggepanken
skivor bak.. Får tvärbromsa lite mer ute i snön å sen är det väl bara att se på besiktningen vad dom säger :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.