|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på kollar på priser på beggade Z4 3,0 för ca 300:- hos bmw och då får man oftast en 03a 4500mil med hyfsad utrustning. Tittar på en ny 3,0Si (07) med den utrustning jag vill ha, (m-stolar, sportchassi, xenon m.m) nypris 456:- (prutbart?) Hur kommer det sig att dte är en sån liten skillnad på en äldre motor, icke facelift, 4år gammal på nacken och enbart 156:_ i skillnad? Nypris framstår som ett bra köp med tanke på fri service, nybilsgaranti, och vagnskeförs. Vad tycker ni? | |
|
eeehm en z4 3.0 -03 för 300K det är fan dyrt. BLocket ligger runt 220k-270K på beg bilar. Visst nybil har både sina för och nackdelar. För är dom du nämner plus att du får en sprillans bil med bara 2 mil test körda mil. Men jag köpte min sprillans och jag tycker inte det är värt att köpa en nybil. Nog sista gången jag gör det. Då du förlorar så mycket i handrahands värdet. Men vill du ta den smällen så är det ju ett givet val. Jag kommer själv nog att ha kvar min bra många år pga jag älskar den mer o mer för vvarje dag :D. Men ialf vore jag dig skulle jag kika mer på beg bilar |
|
| Då kan du ta och länka mig en Z4a för dom priserna du pratar om.. för det finns inga om du inte pratar om importerade med 7000mil? | |
| Okej stog ju inget om att du inte vill ha importerade. Anyway my bad... Hoppas du hittar det du söker | |
| Måste fråga dig när bilen är ett år gammal ex och man ska räkna värdeminskningen, inte räknr man väl hur mycket man betalade för (prutat) utan ord. pris? | |
|
Länk Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Det är väl klart man ska räknar värdeminskingen på det faktiskt betalade priset? Listpriset är ju totalt ointressant. Klart att de 100-150 000 extra ger något. I ditt fall facelift, fri service och vagnskada. Om det är värt pengarna är upp till var och en att bestämma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.