|
|
|
|---|---|
Sigge84 |
tjena alla. vet inte hur ja ska börja. kortfattat: min bmw blev skrot efter olyckan men motor å allt där framma e oskaddat. vad ska ja göra? ere bara bärga den till skroten elr? |
|
Vad har du för försäkring? Om inte någon försäkring täcker dina skador och du har tillgång till eget garage så kan du alltid demontera friska delar och sälja den på Powerbörsen. |
|
Sigge84 |
jag har försäkring men den täcker inte. dom vill veta vem som körde o ingen minns vem som körde. alla låg på gatan, nån hade tagit ut oss. o ja vet att ja inte körde eftersom mitt körkort e indraget. (fick tillbaka kortet för 4 dar sedan.) finns de nått annat man kan göra? |
| men hallo.... inte vet vem som körde? Fyllekörning lr? | |
|
Först och främst så måste ni ta reda på vem som körde och ta upp det med försäkringsbolaget, vägrar de att ersätta dig så får du vänta dig till Länk Men hur kan man inte veta om man körde? Låter verkligen som att det ligger en hund begraven någonstans. |
|
|
Här osar det katt minsann... Hur som helst om "motor och allt där framme" är oskadat så skulle åtminstone jag försöka lyfta ur maskinen och ev. transmissionen och försöka sälja/byta vidare. Kanske det går att rädda elhissmotorer och lite andra småsaker från fordonet? Det kommer skroten ändå att göra om du bärgar vraket dit. Men det gäller att man har tillgång till tid, kunnande, verktyg och med fördel garage. Annars kan man ju sälja vraket som det står på blocket till en smula "nedsatt" pris. Mvh. Leffo |
|
|
Mitt tips är att du lägger ner ner lite tid på att vara mer utförlig. Det där var verkligen kortfattat/kryptiskt. Så att "den" som tog ut er drog bara vidare sen då? Annars är det kanske läge att fråga "den" som tog ut er, var ni satt i bilen.. Osa katt är ju bara förnamnet här.. //J |
|
|
Att inte veta vem som körde, hur kan det vara så?? Känns som att det är orsaken till att försäkringsbolaget inte betalar ut. |
|
Lasse Karlsson |
Hänger inte med här!! En bil som kvaddas med försäkring ska väl ersättas oavsett vem som kör! om det inte är så att man tex skenförsäkrat, dvs en pojkspoling kvaddar bilen, och försäkringen står på farsan/morsan/mormor eller dyl och det kan bli frågan om ägarintresse i bilen osv. Men i detta fall är det väl minst en hund begraven!! Var polisen inblandad?? är det fråga om fyllestyrning?? togs det blodprov alt fick de inblandade blåsa vid olyckstillfället??? vet inte hur det fungerar, men antar att det kan bli problem att få ersättning om det varit vårdslöshet i traffik eller dyl vid olyckan alt fylla/knark osv. osv. Ja, det enda som är säkert är nog att dessa grabbar har problem!! HA DET!!! |
|
Lasse, Den kan ju ha varit trafikförsäkrad. Då blir det ju ingen utbealning om du kvaddar själv. //J |
|
|
" jag har försäkring men den täcker inte. dom vill veta vem som körde o ingen minns vem som körde. " Om endå inte försäkring täcker så varför blanda in försäkringsbolaget överhuvudtaget? Eller är det polisen som vill veta vem som körde? Borde vara ganska enkelt att fråga han som plockade ut er ur bilen. Men som sagt riktigt skumt verkar det och trådskaparen har inte svarat på ett par dagar, sitter han i kurran måntro? |
|
| Trådskaparens konto är ju också blockerat, så kanske dags att lägga ned tråden? | |
|
är inte polis/ambulans inblandad. varför inte i såfall skumt det låter som en allvarlig olycka. låter som om det döljs en hel del med sanningen här... schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
om man spekulerar fritt så är väl sannolikheten störst att bilägaren körde bilen, trots indraget körkort, och därför försöker fabulera ihop en historia för att om möjligt få ut pengar på försäkringen. men det är min helt egna gissning, utan att ha några som helst fakta.... mvh johan |
| Lägg till lite alkohol och ev. lättare droger i bilden så köper jag ditt förslag Johan. | |
|
Lasse Karlsson. Jag har tyvärr fått erfara att fallet INTE är så. Om ett försäkringsbolag "känner" att allting inte gått riktigt rätt till så behöver dem inte betala ut en enda spänn till den som försäkringen står på. Ville bara klargöra detta faktum då alla tror att även fast man kör mammas/pappas bil så är man säker. Detta är fel. Mvh Christofer |
|
|
Vad är då meningen med begreppet "huvudsaklig brukare" om ingen annan får köra bilen försäkrad. Om man skall köra bil försäkrad måste man ha en egen försäkring då eller? ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
Det är ofta enkelt att lista ut hur det ligger till med "huvudsaklig brukare". En lagom tunad 318i -93 är en ovanlig hobbybil för en 50-årig man med hyfsad årsinkomst. Intet ont om 318i E36. |
|
|
Nevisst e d så Niklas, tänkte mest på Laths inlägg att det räcker med en känsla hos F-bolaget fö att inte betala ut. Då kan man ju känna sig osäker hela tiden... Och aldrig prova ngn annans bil... ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
300+ Den som äger en bil ska vara densamma på försäkring. Om du lånar mammas/pappas bil och notera ordet låna då gäller försäkringar. Men om fallet är så att det egentligen är din bil...men din mamma eller pappa står som försäkringstagare då är det annorlunda. Jag vill inte göra dig orolig för att låna kompisars bilar osv :) Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.