|
|
|
|---|---|
|
har kollat runt på forumet men inte fått något direkt svar,,men hur ligger det till igentligen?kan man annvända e36 ans 325 diffklump till e36 ans 320,,har hört efter med vänner och fullt av gissare,,men som vanligt inte fått ett direkt svar,,derför vore bra om någon kunde hjälpa mig!!jag har mätt måtten på klumparna och upptäkt att 325 ans klump är något längre i halsen men inte bredare,,kan det möjligt vis vara så att det endast behövs en kortare kardan,så är problemet väldigt litet,,men men jag vet inte som sagt,,så jag vore mycket glad för svar,,de som ringt mig på annonsen påstår att det passar ,hoppas oxå att det gör det men vill inte krongla med felköp mm... | |
| Jag kan oxå bara gissa, men på E30 och många andra BMW är kardan 2 delad och kan dras isär/skutas ihop en liten bit, det sitter en stor mutter på mitten med en klämring under, det är bara att lossa den lite och dra/trycka kardan till rätt längd. | |
|
Klumpen är större samt drivknutarna är större på drivaxlarna på 325:an. Kardanen och drivaxlarna måste bytas till 325:ans om du monterar en sån klump på 320:n. 316,318 och 320 har samma klump. _______ //Niklas |
|
|
tackar äntligen ett rakt svar...suvve nu vet jag vad jag ska göra tackar änn en gång |
|
|
Det går iofs att byta medbringarna på klumparna så passar 320'ns drivaxlar. Däremot skiljer det på utväxlingen, den mindre klumpen har 3,45:1 medans 325:an har 3,15:1 med högre toppfart och sämre accelleration som följd. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.