|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag Har som sagt en Bmw 3serie -03, För en stund sedan kom en granne och klagade att larmet startar ofta under nätterna, Har varit med om att larmet startat när kupé värmaren stannar men det gick ju att lösa med att man trycker på "låsa" knappen 2ggr men det kan inte vara det de beror på nu genom att det är på nätterna, inte heller så att det är folk som är där och gör något, Finns det nån som har en aning om vad som händer, och kan man stänga av larmet? Tacksam för svar mvh | |
|
Det r inte ovanligt att låskontakten som sitter på b-stolpen börjar krångla när det är kallt ute, om den är sliten det vill säga. Då tror bilen att en dörr har öppnats och larmet går igång och börjar tjuta och interiör belysningen tänds. Kontakten kostar ca 150 - 200 kr och tar inte lång tid att byta. Men jag har aldrig varit med att om att den gått sönder på en så pass ny bil. Normalt sett brukar de hålla en 10 - 15 år. |
|
|
Har varit in på Bmw verkstad och kollat upp, det visade sig att kupé sensorn hade löst ut larmet 12 ggr (inte undra på att grannen ville mörda mig) Det visade sig att motorvärmar stolpen bilen står på går i intervaller, därför den har larmat, pga att jag inte tryckt på låsa kanppen 2ggr, Larmet går också att stänga av helt om man låser med nyckel och inte på knappen Tack för mig :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.