AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
598

Rost på 325 -93

Hjälp har ytrost på en massa olika ställen på bilen ny när jag sommarstädade bilen, i vintars så var det ju bara avfettning och blåsa av. Men nu när man är framme med svampen så började jag se små rost fläckar på
olika ställen:

Bakre hjulhusen
Under listen på förardörren
framkant på passargerar dörren
Under framstänkskydden.

Vill/måste fixa detta innan det blir mer, men måste då kanske lacka om hela bilen?? Har bilder på rosten om någon kunnig vill ytra sig om det hela.

/Nicke
Su
554
SunKi
325i -92
Det är tragiskt... har sett massa rost på bakrekanten av mina framdörrar nu... som jag inte ens sett innan...! Tror dessvärre att det blir till att lämna in och få lackade.... :(
Tror knappast man kan uppnå ett bra resultat på andra sätt...?
Så, bit i det sura äpplet och sälj din gamla mamma...
Skämt åsido... gå igenom hela bilen och leta efter ännu mer rost... lika bra kanske att fixa allt på en gång?

Funderat lite, har en bil väl börjat rosta... är det någon mening att ha kvar den då? Visst man fixar det när det kommer upp.... men det kommer väl bara mer sen... har man tagit en dörr så kommer det förr eller senare på en till?
Mangemannen
jag har också fått lite rost.

på dörrkanterna.
Runt hjulhuset höger fram.
jag vatt nere och snackade med en lackerare.
Och han sa om man tar det innan det går ner för långt.
Änsålänge är det bara ytligt.

Man slipqar bort allt som har med rost att göra och lackerar om det biten.

Jag skall definitivt göra det.
Hatar rost.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad kostar en sådan här grej att fixa? Jag har nämligen tänkt fixa min "ultimate körmaskin" som har fått endel rostskador (kanske väntat på en 2002a). Någon som har koll vad det ska kosta att fixa kanterna på 1 bakskärm och 1 farmskärm?

acey: Beror på vem som gör det och hur du betalar men räkna med ca 1000:-/del.

Billiga fälgar & däck.
Mycket bra priser på kompletta hjulpaket!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Okej tackar Johan. Jag hade hoppats på lite billigare. Eftersom det bara är lite på skärmkanten så kanske det går att bara slipa ner just kanten som går "ner" och på så sätt komma undan lite billigare. Återstår att se men kan vara bra att ha en priside innan man åker runt och kollar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.