AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.158

Köpa kromlack på sprayburk eller liknande?

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Hej!

Jag har letat länge efter en sprayburk med kromlack, men det finns inte mycket att få tag på.
Spelar ingen roll vad det kostar, bara lacken håller bra.
Fick tag på mekonomen en form av lack som håller ganska bra men der blir ingen krom-effekt utan mer åt silvergrå och inte år silverblank/polerad lack och den klarade inte av klarlack över heller.

Har även tillgång till hägtryck så jag kan använda "riktig" lack också om det finns.
Så förslag på var man kan få sådan lack vorde toppen.

Tack.
Någon sådan färg på sprayburk som både håller bra och ger en riktigt blank kromfinish tror jag inte ens existerar...
Kolla med foliatec, dom håller på med sånt där.

/mvh R Gustavsson
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Precis som wicked tror inte jag heller att det existerar en lack som verkligen ger kromlookyta fullt ut.. Brukar bli lite apelsinskalsyta (om än så ytterst lite) vilket bara det direkt avslöjar att det är fusk..

ed
776
edge
520dT M -15
Köpte en sprayburk me kromlack på biltema för ett tag sedan, har dock inte testat den än. Kan testa å lägga in bilder.

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My f.d precious Länk
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Ok, synd, det hade varit trevligt om man kunde krom-lacka prylar själv ordentligt.

edge: Been there done that så att säga. ;-)
Det verkar Ok när man målar, men den håller inte länge.
Och man kan inte försegla den med klarlack heller (har prövat diverse olika)....

/Hammar
ed
776
edge
520dT M -15
>hammar
OK. Synd, men köpte den mest för att ja tyckte de va en kul grej å ville testa..

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My f.d precious Länk
Jo
13
Johanvbg
730ia -95
Finns tyvärr ingen färg på sprayburk att köpa som ger godkänd effekt, inte här i Sverige i alla fall när jag testat 5-6 olika fabrikat som folk rekat. Det ser för jäkligt ut helt enkelt :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.