|
|
|
|---|---|
| Är mätarställningen upplyst med lampor bakifrån eller är det lcd display? | |
|
Bakifrån. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Tack för svar! Slipper jag besväret att jaga ett begagnat instrument, bara att köpa lampor. Trodde faktiskt att det bara var hastighetsmätaren som var upplyst med lampor och mätarställningen var lcd.... | |
| Hej jag måste byta lite lampor i instrumenterningen och undrar då vad det sitter för olika lamptyper som lyser upp instrumenteringen alltså det oranga skenet inte för handbroms mm både i mittpanelen och där hastighetsmätaren sitter | |
|
Det är lite olika lampor. Det finns tre stora 3-wattare som belyser dem stora instrumenten, typ varvräknare, bensin, hastighet mfl. Sedan så är det dem ljusbruna som lyser upp dem digitala sifforna/servicetexten och sedan dem svarta som belyser mer eller mindre akuta fel eller tex blinkers och andra aktiva funktioner mfl. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Micke Olsson: Vet du vart man kan få tag i dessa lampor i typ blå färg? | |
|
Det är vanliga lampor som sitter där, inte färgarde. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Det är vanliga lampor som sitter där, inte färgarde. 328: [Avställd] [LÄNK] 318: [LÄNK] /Jonsson Får ni ju bestämma er innan man springer iväg och köper 3w & 1,5w lampor.... |
|
|
Det är vanliga genomskinliga lampor.. ingen har väl sagt nåt annat? :) 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
fastmustang65: Mitt första inlägg var riktat till Baggem 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
kan ni säga vilken typ av lampa som sitter där alltså infästningen eller måste jag ta upp o kolla o sedan fara o köpa? kanske ändå bäst att göra så om det är nån till lampa som är sönder än dem jag vet om nu under reglaget för värmen o fläkten är det likadana lampor där? |
|
|
/Jonsson sorry! var lite snabb ... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.