|
|
|
|---|---|
|
Jag har diffbroms på min 735ia. Den är otroligt rolig att köra i snö. Trots att bilen är så tung,är den väldigt lätt att kontrollera med sladd. Nu när det har börjat att snöa blir jag lyrisk. Trots att jag är snart 40 tycker jag fortfarande att det är barnsligt kul att sladda runt. | |
|
Jag hade de på min 730iA -88 men inte på min nuvarande 740iA -93 men jag vill ha det på den här oxå. Mycket roligare som du säger =) ___ BMW 740iA Länk |
|
| Hade det på min manuella 735-88, hur kul som helst! Samtidigt så blir ju framkomligheten mycket bättre.. | |
Lussan |
Jag har oxå diffbroms, kul att sladda som sagt...med eller utan snö!*L* V12 = dubbelt så skönt som sex! |
|
Oo ja, inge kul utan diffbroms =D Tror att E32an är lätt att leka och sladda med pga att den är tung, inte trots att den är tung. Har lekt och sladdat en massa med lättare bilar och de känns helt klart mycket oroligare. Även en ganska lång hjulbas hjälper upp stabiliteten. |
|
| Jag har det på min 730i också. | |
|
Vad har ni för utväxlingar ? Mvh Mattias. |
|
Lussan |
Jag åker med 3,91 M5 klump.... KUL!! :) V12 = dubbelt så skönt som sex! |
| Har också på min 735ia. Har ingen aning om vad det kan vara för utväxling.. | |
|
Jadå |
|
Paap Reeder |
... alfatok! En gång i tiden rattade jag Alfa Romeo Guilietta Sprint ... hade den inte en 2000 cc - motor med ca 3000 st brickor till ventiljusteringen? Men när ventilerna stod rätt ... då var det ultimat bilkörning som gällde! ... fast värmen var dimensionerad att enbart kunna hålla medelhavsdimman borta ... på framrutan. Säkert bättre nu. "Tenere la bullone a sinistra" ... skruva skruven åt vänster är vad jag än idag minns från instruktionsboken. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: Nope. Giulietta Sprint hade en 1300 maskin, med massor av brickor.... Efterföljaren Giulia hade 1600 motor. Dock passar 1779 och 2-litaren efter lite arbete i motorrummet på Giulian..Har inte haft någon av dessa. Dock 4 stycken Bertone coupéer, senare efterföljare. Med 1600, 1779, och 2-litermaskiner. Mycket underhållande på vägen :) Och Motorljudet är fantastiskt i alla dessa fyror !! Ventilation fanns, men den var inget att ha förrän efter 1973 års modell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.