AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
894

Problem med ABS-lampan...

HL
82
HL
325iM -88
Hej,

jag har problem med att ABS-lampan lyser. Jag har kollat alla givare och de verkar ok. Vad mer kan jag kolla, och vart/hur? Hur mycket kostar det att släcka den hos BMW utifall att jag inte lyckas lösa "problemet" själv?
HL
82
HL
325iM -88
Ingen? :/
Deliq
Hur har du kollat givarna, okulärt eller mätt upp dem?
Någon av mina bakre släpper in fukt så att ASC'n inte fungerar och lägger dessutom på ett strypkoppel då den tror att något av bakhjulen har skojigare än det andra ;-)
Men båda ser helt OK ut vad nu det hjälper, se även diskussionen om ABS/ASC-givare på 5-serieforumet

M V H // Deliq
HL
82
HL
325iM -88
Vad kostar det att släcka lampan hos BMW?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har du provbromsat och kollat hur abs funkar eller inte??
Att bara släcka lampan går inte om det är nått fel, då kommer ju bara indikeringen tillbaka eftersom Indikeringen kommer när systemet är urfunktion heller hur.

MVH
Hasso
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Hejsan,
Lyser ABS-lampan direkt när du startar bilen och fortsätter lysa? Eller tänds lampan när du kör? Min lampa tändes vid 120-130km/h, då var det vägdamm och lite obalans på hjulen som gjorde det. Gör ren sensorerna vid hjulen så kan lampan slockna. Abs-sensorerna är känsliga...
HL
82
HL
325iM -88
Jag har inte testat bilen eftersom den är obesiktigad. Alltså inte testat ABS:en. Lampan lyser direkt när jag startar och fortsätter lysa.

Hörde nåt om reläerna. Går de sönder eller vadå? Vad kostar nya såna? Hur vet man om de är söndeR?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.