|
|
|
|---|---|
|
Polisen i GBG fiick ett nytt vapen. Liksom Italienarna fick en Lambo så var ett Svenskt företag inte långt efter Länk Schiese.. Vad gör vi nu? :) //amullo --- | |
|
Det där är bara en bild från en trafikpolis våta drömmar =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Lars Jakobsson |
Hahaha :P skulle vilja se den polis som kan hantera dom hästarna :P |
|
Polisens nya vapen i Göteborg är dieselbilar =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
"Hahaha :P skulle vilja se den polis som kan hantera dom hästarna :P" Finns säkert ett helt gäng som fixar att köra den bilen utan problem. Förstår inte varför så många tror att poliser ska vara så dåliga förare. Finns gott om poliser som extraknäcker som rally/racingförare. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Polisen har ju även en annan mycket stor fördel när de kör - de äger inte bilarna och betalar inte reparationerna!!! Har flera gånger frågat poliser om de skulle kunna tänka sig att köpa loss en radiobil. Svaret är alltid det samma - aldrig i livet! |
|
|
En annan fördel är att de oftast har lagen på sin sida. Det hade varit roligare annars! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
En annan fördel till poliserna är väl att de har förarutbildning. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det där vore något för trafikgruppen att ställa upp efter väggrenen med blåljus på under Cannonball-Run racet eller vad det heter. Då kanske alla Gucci-ekiperade vattenkammade långhåriga Bratts i sina Lambos lättar på Gasen ;). Leffo |
|
| Det där sänder ut bra och tydliga signaler till Sveriges trafikanter. "Nu skall det tävlas för fulla muggar innan bostadsbubblan briserar" ;) | |
|
De flesta poliser kan köra bil, BRA. De har väldigt utförliga körutbildningar, som går igenom allting grundligt, bla, omkastningsomkörningar, kurvtagning, hur man ska ha blicken osv osv. Det jag tror stoppar de flesta poliser i biljakter är att det blir en fara för oskyldiga. Många här skulle inte ha en suck mot en polis när det kommer till bilkörning på allmän väg ;) mvh. |
|
|
Photoshop misstänker jag :) |
|
kilroy |
När det gäller polisens förarutbildning så är det alldeles för många poliser som faktiskt saknar relevant förarutbildning. Många nya unga poliser har faktiskt färska körkort och många av dom har aldrig ägt en egen bil. Problemet har uppmärksammats på högsta ort sedan flera poliser varit inblandade i tragiska olyckor i tjänsten med dödlig utgång. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Enligt en källa på ett kör-utbildningsföretag vid gälleråsen i karlskoga så saknar poliserna i många fall RUGGIGT dåliga på att hantera bilen på rätt sätt. Att de kan framföra bilen på ett säkert sätt, ja det kan de flesta. Men att kunna KÖRA bilen... DET är de ofta dåliga på // Erik |
|
|
Alltså. Polisen består av vanliga människor som vilken arbetsplats som helst. Vissa har ett intresse i bilkörning och andra har det inte. Förarutbildningen dom har är inte mycket att hänga i granen. Framförallt så är det ingen uppföljning på den. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Haha, läser detta samtidigt som det är snöoväder. Skulle vara kul att se en sådan polisbil idag utanför Malmö, ex. :-D ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
Narvselius: Ja, med snökedjor monterade :D ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
För de som vågar det bara att testa... Vågar du inte? |
|
kilroy |
J.Dredd* "Alltså. Polisen består av vanliga människor som vilken arbetsplats som helst. Vissa har ett intresse i bilkörning och andra har det inte." Sannolikt är det så...vilket är irrelevant. Bilkörning ingår som en viktig del i arbetet för många poliser och därmed ställs kravet dels på relevant utbildning och dels att man som enskild polis klarar av att uppfylla de krav som är förenade med polisyrket. Jag antar att du förutsätter att den kirurg som skall operera bort din blindtarm är intresserad av operationer... Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Alla som tar körtkort idag måste ju bli godkänd på riskutbildningen (halkkörning) för att få göra en uppkörning. Även om de blir godkända säger inte att de kan framföra en bil säkert i halka. När jag gjorde den åkte vi bara runt och fick test på att sladda med bilen och få känna på hur bilen svarar vid en panikinbromsning. Saken är den att jag kände att detta går inte att jämföras med att köra i halkan bland andra bilar i trafiken. Då är kraven så mycket högre än på riskutbildningen. Jag tror att det är samma sak inom polisens eventuella förarutbildning, den görs på inhägnat och inte bland andra trafikkanter. Det är färre saker att fokusera sig på när man inte utför utbildning bland andra trafikkanter. |
|
|
dom kör som krattor, körde ifrån (1 gång)dom i min unga ´´kriminella`` bana.. testade inte det mer, växte upp och la av o bete mig dumt. :) Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.