|
|
|
|---|---|
|
takluckan stannar inte där den ska, är det några lägesbrytare lr vad stry stoppen? När den ska stängas helt med automatiken tiltar den luckan istället.. bilen är såld måste få hjälp snarast.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas | |
|
touring är det.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Jag har haft problem med takluckan på min e39:a, när batteriet har varit ansträngt. Då har jag öppnat och stängt luckan med fjärrkontrollen på nyckeln, så har den funkat riktigt sen. BMW CS #5206 |
|
|
Har du provat ominitieringen av andlägen som står beskriven i bruksanvisningen? /Andy |
|
|
nä, vet inte hur man gör det heller, hitta inget i instruktionsboken om det.. vet du hur man gör?? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
På de senare årgångarna så räcker det med att tilta takluckan, håll sedan knappen intryckt i ytterligare 20 sekunder. På de äldre var det en längre procedur, men jag har ingen manual kvar för dem. /Andy |
|
| Äldre/nyare... vad pratar vi för årgångar här? | |
|
Tror att de bytte ngt kring 98-99. /Andy |
|
| Jag provade precis hålla tilten inne och efter en stund så klickar det till i motorn. Det funkade dock inte så bra. Skivan som agerar innertak följer inte med luckan som den ska. Vet ej va som hänt med den. Är precis som den ligger i fel läge för mtorn går tungt när luckan går tillbaka. | |
|
det är ett vanligt problem det är ett par plast fästen i takluckan som har gått sönder. det jobbiga är att man får ta av plåten på luckan för att laga det. |
|
|
Vet du vilka plastfäste det är? Vilken plåt menar du? Den yttre takplåten, själva luckan? |
|
| om du kollar på bilden tror jag att det är nr8 Länk | |
|
ja menade den yttretak plåten |
|
|
Jag löste de på annat sätt. Problemet var att jag inte fick innertaket att följa med fram hela vägen. Jag vålda fram luckan den sista centimetern och då bara funka de :-) Skönt att slippa ta av hela paketet. Imorgon åker hela innertaket tillbaka efter rengöring, fräscht! Den får även i samband med detta ny gummilist runt takluckan, nya kantlister runt dörrarna och nya instegslister. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.