AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.523

HID Xenon till helljuset?

Sida 2 av 2
Gemini__
Stämmer bra att många xenonkit kommer i detta utförande. Har dock beställt ett kit som bör ha strömanslutning från batteripol eller +pol i motorutrymmet (Power 45watt från xenonkungen). Men då denna +pol är belägen ovanpå motorn på min E38 känns det inte lockande att dra kablar dit, men kanske är så illa tvungen? Någon måste ju ha haft samma fungeringar som mig tidigare tycker man =) Är det +polen i motorutrymmet som gäller så är det, men vill gärna få det bekräftat först,

Mvh:
Thomas
Gemini__
Det blir så att jag lämnar tillbaka detta kit och beställer ett som är smidigare att installera.
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
om någon som ska installera xenon på sin e46 inte vill kapa sönder sina original lamphållare, har jag 4 st "hållare" över. Det är lika som xenonkungen säljer Länk
med öppen baksida. Dessa ger jag bort gratis om någon hämtar dom eller betalar frakten så kan jag skicka dom.
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
ursäkta fel länk...
Länk
ska det vara...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Hur blir er ljusbild med xenonljusen från xenonkungen? Jag har monterat ett original Xenonkit med vanliga D2S lampor i helljuset och jag får ljusbilden på tok för högt! själva bilden ser rätt ut, men står för högt som sagt.

Diesel-räsern
/Rickard
STi

Är det värt 1500:- mer för att få ut det där 30-40% mer ljus i 45Watts kittet från xenonkungen?
Vill uppgradera mitt helljus men vet inte vilket kit som jag ska välja vill ha så mycket ljus som möjligt till en bra peng. Tycker iof att originalljuset är hyffsat bra på e46an (original xenon + halogen helljus). Saknar dock längden i ljuset.
Xenonkungen har kit från 1295kr (35w - basic) - 2795kr (45w - power)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.