AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.722

Slira stilla stående ?

Sida 8 av 8
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Men cheezes.. alla tycker inte exakt som en själv..
Ni som kör på ert sätt, gör det för att ni vill köra på det sättet.. räcker inte det då?
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
johnez: ser att du har samma åskit som jag =)

Hmm jävligt dumt och bränna upp typ 10 däck .. För dom pengarna hade jag köpt nått jag har mer nytta av ...

Dannej haha vad menar du med riktig bil jag hoppas för gus skull du inte menar din ...som jag ser de så har varken du eller jag så mycket och komma med ... Du låter ju bara patetisk om jag själv får säga de.....

för 10 spekdäck ger jag 200:- inklusive montering, är det dyrt? det som kostar är isåfall soppan.

om det sen är skoj eller inte är upp till var och en, men jag tycker inte man ska gnälla om man inte ens har provat på det under rätt omständigheter.

det är en rejäl adrenalinkick att köra och snurra.

vad är det för fel på min bil? jag tycker att alla mina 3 bilar är bra på sitt sätt.
bmw:n är väl iofs ingen rolig bil att köra, men man åker bra, säkert och det går ändå billigt, att den sen står i garaget hela tiden för att ingenting håller är ju en annan sak.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Länk
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja okej ska se nu om jag kan beskriva dutar en spolarvätdke behålare som du fyller med olja sen tar du ju och kopplar en strömbrytare till en spolar vätske pump sedan tar du bara ett vanligt t rör och sedan drar du 2 slangar ett till vadera hjul
det var då ett himla tjat om burnande, om man bara har motor så det räcker (behövs inte så mycket på en lätt bil) och har någolunda kännsla i fötterna så sliter det bara marginellt på bilen, bilar är gjorda för att tåla att plågas, men för den delen inte köras av en idiot! (typ plattan i mattan med kall motor mm) ni som är så rädda om era bilar, ni kör väl inte runt med dem i saltslasket nu i vinter?? de flesta bilar hamnar på kyrkogården PGA rost! inte av att nån har plågat dem någon gång, även om ni skulle ha galvade karosser så mår inte direkt lacken bra av saltet, sen så finns det mer änn bara karossen på en bil som rostar, inte kul att skruva i en bil med alla bultar sönderrostade, aluminiumet blir även korriosionerat.. mm

"Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad"
ÅSSÅ KLAGAR NI ÖVER ETT DUNKANDE I BAKVAGNEN ?????
Lysande tycker jag !!!!!
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag har iaf hela bakvangsbussningar hur är det med er pojkar..

Bmw som har så bra bakvangnsbussningar eller så inte.
Håller typ för och leka en gång ...

mina bussningar är ganska fina fortfarande, men dom slits ju inte av att burna, dom slits däremot nått grymmt när man kör på strippen, och där är det ju lite grepp med, när man burnar så har man ju i princip inget fäste alls.

efter varje gång jag kört på strippen så har jag kännt skillnad på bilen, att bakvagnen bara klunkar mer och mer för varje gång.

bussningar är till för att slitas, deras jobb är att ta upp hårda smällar för att inget annat ska gå sönder, när dom är dåliga så byter man dom, ungefär som man kör till macken och tankar när det börjar bli dåligt med soppa. Så är det ju med bussningarna med, dom slits ju hårdare man kör, och man får byta oftare, samma sak med soppa, tar mera soppa om man kör hårt, alltså får man tanka oftare.

Kör lugnt och ekonomiskt, och ha tråkigt.

vill man ha skoj så kostar det.

Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Efter ett femtiotal repor i sommras, är bussningarna fortfarande helt okey!

//Ticco

Länk
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja mina är hela ochså och motor och växel låda funkar perfekt men mina sommar sulor är tvärslut

Livet börjar vid 180
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
TRÅDEN HAR BALLAR UR MEN...

ha inte ställt fast bimmern men faktiskt gjort ett par mollor på ngn parkering (man svänger o gasar t d släpper) o inget mer.

däremot höll min B-Ascona fint för o ställa fast.
när ja ställde fasst min polares 240 knäckte ja bakaxeln, köpte en ny för 100 spänn o 3h senare satt den på (inkl körtid t skroten)

ett alternativ t o vräka på olja på däcken e Diesel! (d måste finnas typ oljeavskiljare, annars rinner dieseln ner i marken)
man sätter dito en spolarvätskebehållare me motor i skuffen. sen drar man 2 slangar t drivhjulen o så en brytare i kupén. man sprutar på (flödar typ hehe) o sen burnar man. poängen me diesel e att d RYKER!
ja ha aldrig haft detta på ngn egen bil o kommer aldrig att ha (ska bara ha BMW) men minpolare hade detta o d funkade kanon.

låt nu alla göra som dom vill o va snälla o respektera varandra...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Måste man använda diesel eller olja för att lägga en burn så är det minst sagt dags att trimma.

så här ska det se ut. ftp://bmw:bmw@217.210.240.172/760spek.mpg

Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
trimma? visst släpper d lättare men mängden rök är lika stor del av idén. på automatvolvon ja o min polare hade behövdes d ngt för att man skulle kunna ställa fast den på asfalt o d fallet blev d olja. hade ja haft en som bil ida o velat burna ofta hade ja NO VALT DIESEL, TROTS ATT dannej kallar d trim=)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.