|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Gå in här och kolla på min 323:a hur den blev när jag burnade lite med den..... Länk Observera ventilen som sitter fast i kolven =) _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
|
Är det särskilt tufft att med en 323 Ci från 2000 stå och försöka rita ringar... när endast ett bakdäck spinner? Det kan bli lite tufft att få bakändan att åka runt och de som kommer och tittar från det hållet där däcket inte spinner ser bara en bil som varvar ohejdligt och en massa rök. Snälla ni, behandla bilen som en bil och njut av att ÅKA med den! MVH Tobias |
|
|
Jag behandlar ju den som en bil, å jag njuter i fulla drag :) //Ticco Länk |
|
|
finns ju inget roligare än att stå och göra donuts, om man nu får kalla det för donuts när man inte har 4wd. vad är det för kul att bara glida omkring? jag har aldrig varit för cruising med skryt/status bilar, jag anser att det ska finnas lika mycket under huven som det ser ut att göra, gärna mera, tycker det är patetiskt att glida omkring med feta fälgar och massa plast och sen inte ha nånting under huven. och har man resurserna så ska dom fan användas med, annars är det bara en skrytbil i alla fall. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
oxbow |
Enligt instruktionsbok (vw) så står det att det är lika illa att varva för lite som att varva för mycket.. Så att dra bilen till varvstoppet lite då och då kan ju inte vara så farligt. |
|
Man får väl sota ur den emellanåt.. ;) Har inte gjort det med min kärra än, och tvekar lite över att testa det... men firmabilen.. en Toyotapickup fick slita hårt förra sommaren... varvade järnet från Göteborg till Stenungsund.. ungefär 7 mil motorväg. Stackars bilen skrek hela vägen (den gjorde inte så hög hast. ändå.. runt 150).. tyckte det knäppte i bilen väl mycket efter vi ställt den och skulle ta våra egna bilar hem.. *s* Aja, nevermind.. ville bara dela med mig av en erfarenhet :) --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
| en skvät spillolja är bra jag har ju så att jag har en behållare med olja i skufen sedan en slang ned till vadera bakhjul | |
|
318 grabben> skämtar du eller? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
| nepp funkar perfekt | |
|
*suck* efter att ha läst vissas inlägg så förstår jag varför många är mycket skeptiska till att köpa en gamla BMW.. (som tur är verkar inga som har lite nyare (läs e46) misshandla sina bilar så.. (jag tänker kanske byta..:) |
|
|
318 grabben utveckla gärna... |
|
|
johnez> vem är det som misshandlar sin bil? alla här misshandlar ju sina bilar, eftersom det är tydligen bäst för bilen att ställa den i ett garage med ett skynke över, och aldrig använda den. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
| dannej> jag är inte så snäll mot min bil jämt.. men det är stor skillnad på att köra hårt med den och att stå och bränna upp bakdäck/bakbromsar.. förstår inte riktigt nöjet med det.. fast det kanske beror på att jag är 30! *ler* | |
|
instämmer med johnez. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
johnez> ok, kan du förklara vad skillnaden är? nu snackar vi en riktig burnout, inget spek på 1:an så bakhjulen bara står och tuggar asvalt och vibrerar sönder hela bakvagnen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
|
dannej> det är stor skillnad på att köra aktivt (accelerera/bromsa relativt kraftigt på någon trevlig sträcka) och stå bränna upp bakdäck/bakbromsar i en burnout.. jag kan lova dig att den där burnouten sliter mycket mer på däck/bakbromsar (säkert hela bakvagenen) än mer normal aktiv körning! Jag är försiktig med min grejer, gäller inte bara bilen.. fast vi är alla olika jag klandrar ingen.. (bara inte den jag köper min nya bil av har beandlat sin bil så! *ler*) men som jag skrev tidigare jag förstår inte nöjet med att bränna däck.. |
|
ant |
318 grabben: det där med spillolja är inte så smart. har man otur så smiter oljan in emellan fälg och däck. då är det inte så kul längre. min kompis har lyckats med detta konstycke när han epa-traktor skulle få visa vad den gick för.. ========== Länk |
|
å fan, sliter det däck att burna, kanske därför det kallas för att bränna gummi, nu klarnade allting för mig, hehe jag vet inte hur ni gör, men när mina bromsar och däck är slut så byter jag det, man behöver itne renovera bilen för det. jag körde upp ca 6-10 par bakdäck i somras och det sliter bara bromsar om man står stilla, kör man på ställ eller gör donuts så använder man knappt bromsarna, då slits dom inte. har du någonsin provat att bränna däck med en riktig bil? om inte, så leta upp dig en bil med lamelldiff eller svetsad diff, sen ger du dig ut på en stor fin parkering, sen är det bara att gasa och snurra, att köra och sladda på vintern är ingenting mot att köra och snurra på ren asvalt. dom som inte tror mig bjuder jag mer än gärna på en åktur på sommaren. nu såhär på vintern när bilen är avställd så får man gå en sväng förbi bilen ibland och dra in ett djupt andetag ut hjulhusen, den underbara lukten av smällt gummi sitter kvar hur länge som helst [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
|
johnez: Det kallas för "värma däck" inför race! PS. Jag e 35 :) (ung sådan) //Ticco Länk |
|
|
förresten så tar det inte så mycket gummi som man tror, det som ryker är mest av värmen som blir, kolla den filmen jag har klippt till, det var ungefär 3mm när jag började, och väven var inte ens framme efteråt, och det är mycket som är bortklippt. Länk [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.