|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
jag har med min 535 gjort både burnisar och ringar med den utan några som helst problem och på den sitter det 255/40-17 och det håller dj....igt bra. Har också plågat min 325 som var en 320 innan om bygget till tic och den ställde upp till dans utan problem den med, så gasa på du låt gummit gå upp i rök :) Däckmördaren |
|
|
dino> fråga inte mig vad ni gjorde för fel men en sak vet jag, att om man släpper kopplingen och den slirar så är den antingen slut, eller så håller man på att trycka sönder bromspedalen, för normalt sås läpper hjulen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Jag har ett litet tips SKAFFA en BMW 540 med automat istället och då är det bara att trycka på bromsen och gasa utav bara helvete så går det nog bra och sluta att döda kopplingar :( Däckmördaren |
|
|
ja, automat är bra till det, särskillt om man vill ha högt hjulspinn. när hastighetsmätaren närmar sig 150 så ryker det ganska friskt. ägde för några år sen en volvo 740 med diff, och det var kul, var uppe i 220 på mätaren, fast bilen gick uppskattningsvis i 50-60. och då ryker det... Men det kräver stor yta, när bakvagnen börjar gå i sidled så är det värre än blankis med sommardäck, och det tar ju några sekunder innan däcken får fäste när man släppt gasen. Allt man behöver ät en Fet V8, automat, diff, och däcksponsor, det är livet!!! [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Däcksponsor skulle ju inte skada.... //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
|
Cosmos! Hur gick det med förbrukningen på din vagn? Du hade lite problem med den i något tidigare inlägg. Mvh janne. |
|
|
M3-Kungen: Och vad är det för mening att låsa handbromsen på en BMW när man ska burna? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Visst måste väl M3-kungen vara en produkt av den ironiska generationen, eller vad säger ni? Angående det här med: Vad ska man med BMW till om man inte utnyttjar effekten (i detta fall bränner gummi)? En BMW är en bil som, i min mening, gör sig ohyggligt bra på slingriga landsvägar. Skulle jag levt för att åka på tvären hade jag förmodligen köpt en Impreza och bosatt mig på landet, långt ifrån asfalterade vägar. Skulle jag varit ute efter att slå rekord i längsta lakritsrem alt. flest förbrukade däck på kortast tid hade jag köpt en muskulös jänkare som ändå är svår att hantera i kurvor. Men nu är det ju inte så... Det ska gå bekvämt, snabbt att komma upp i fart (visst, jag har bara en 320, men ändå =) och framför allt: det ska vara problemfritt att hålla sig kvar på vägen i kurvorna. Därmed inte sagt att jag är helt "anti-däckbänning". Visst kan det vara kul att rita lite sträck i backen, men ärligt grabbar: Det är väl inte _bara_ därför man kör BMW??? //Koffe, som tycker att BMW är så mycket mer än bara ett redskap att värma gummi med... |
|
|
Troligtvis köper man inte en m3a för att bränna däck det finns nog andra bilar man kan göra det med som kostar mindre. Vill man däremot köra så snabbt så möjligt (och det gör man med så lite sladd och hjulspin som möjligt) så köper man sig nog en m3a. Konstigt ifrågasätta någons bilval bara för att man inte umgås med dom lokalaraggarna och ritar sträck i asfalten. |
|
|
Konstigt nog finns det en hel del att diskutera i detta ämne....vi som huserar på detta forum är väl här av samma anledning??? vi älskar, vårdar, kör fort, glider,burnar eller vad man nu gör med sin Bimmer right?? Jag brukar i vanliga fall försöka undvika hjulspinn både framåt och i sidled....men....ibland flyger han med horn och klövar i en och då förvandlar man väl sparkassan till en hög med rykande gummi. och jag tror att det inte sliter mer på bilen än fullt blås mellan Gävle och Älvkarlen.....man det är ju min högst personliga åsikt.....allt med måtta, behandlar man sin BMW med respekt så får man antagligen ett långt liv tillsammans. |
|
|
precis!! som jag säger, man kör bil för att det är skoj, vill man ha ett transportmedel så finns det cykel, vilket säkert många klarar sig med, om inte så finns det välldigt billiga bilar. det finns ju lite olika typer av bilägare.. dom som har bilen som transportmedel... eller för att ha kul, eller för att det bara ska skina utåt. och kan man inte få in allt man vill ha i en bil så får man ju ha 2 som jag. så enkelt är det. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
dannej ja...jag har en bil av svensk härkomst..(usch) som driver i fel ände tillråga på allt..:) den kan jag fräsa ut i geografin med å sladda osv för jag skiter i om den rasar, då är det inte så mycket pengar som skrotas. Sen när man sätter sitt arsel i Bayern så kanske det går lite lugnare. |
|
|
att den är av svensk härkomst kan väl vara riktigt bra på grusvägarna för den delen.... men när du säger drivning på fel hjulpar så förstår jag vad du menar... usch jag lider med dig. Lånade min morsas volvo 740 igår, och vilken skillnade det var mot min bil, den känns ju som en gokart, 400kilo mindre, och sen är ju 740:n beryktad för att vara felbyggd, väger ju ingenting däck bak... precis som man vill ha det, hehe [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
men hallå??? om man står och bromsar samtidigt som man burnar, sliter inte det så in åt helvete på bromsarna bak. man borde väl bara svarva ner bromsklossarna på fem sekunder. hur fördelas bromskraften egentligen vid stillastående? borde inte den fördelas rätt jämt mellan fram och bakdäck? ifall den gör det måste det vara riktigt jävla skitdåligt att hålla nere bromsen vid burning. jag burnar typ aldrig någonting, men jag kör nästan konstant med häng. både på asfalt, grus och snö(och gräsmattor :) ). |
|
|
lite mer.. jag var och kollade på en burout-tävling och då hade alla monterat någon slags brytare som gjorde att dom helt kunde koppla bort bromsverkan på bakdäcken, men behålla full bromsverkan på framdäcken. det tycker jag låter välidigt smart ifall man skall burna mycket. för övrigt så var det en helt underbar bmw alpina b7 som vann tävligen på lite över 5 minuter konstant burnande. |
|
|
schumi: Nej det är alltid mer bromsverkan fram. Och jo det sliter lite på bromsarna men värst är det för däcken. |
|
Dino |
Bromsfördelningen ligger väl på 30% bak o 70% fram om jag inte har fel. så trycker man ganska löst så tar det nästan inte så mycket på bak bromsen , inte mer än en vanligt inbromsning iallafall. M-MotorSport |
|
Bakbromsarna får väl jobba så lite ändå vid vanlig körning, brukar ju knappt va slitna när framklossarna är slut... Så att slita bort lite beläggning på bakskivorna/klossarna kanske bara är bra ibland? =) //Koffe |
|
|
schumi -- De använde förmodligen linelocks, jag har för mig att de funkar så att man sätter dem på bromsrören till framhjulen och sedan trampar man ner bromsen och slår till dem. När man släpper bromsen går trycket tillbaka för bakhjulen, men fram har man fortfarande broms. De finns att köpa lite varstans (bl.a Rogers Custom), men är ganska dyra och dessutom olagliga... |
|
|
då kan man väl likaväl montera "kranar" eller nått på bromsrören till bakhjulen... sen får man hitta nån finurlig förklaring till besiktningen, hehe [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.