AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.726

Slira stilla stående ?

Sida 3 av 8
Su
554
SunKi
325i -92
dannej: Umm, så du menar att det enda man behöver motorkraft till är att bränna däck?

Man kan göra så mkt mer som är roligt..

Ja, jag struntar i att göra det... men du får bränna hur mkt däck du vill på din TDS :)
M3-Mackan
Jag tyckte först oxå det var onödigt och såg inte vad som skulle vara kul med att bränna gummit, men när du har provat en gång :)

-Mackan-
sunki: vad ska du med motorn till då om du inte våkar använda effekten?

och ska vi vara sånna så... hur mycket vrid har du i din bil då? och från vilket varv?

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du kan väl inte påstå att du tycker att motorkaraktären på din tds är så himla roligt? Oavsett vrid. Kolla på tiden upp till hundra runt 11 sekunder ungefär en halvsekund långsammare än en 520i.
jo, men jag har turbo, då sätter man i chip, så har man plötsligt 30 hästar till, sen kan man ju pilla lite till på turbon om man vill..

inte är det nån sportbil, men i förhållande till hur billigt den går så går den jävligt bra, om jag skulle hitta en bensinare som gick lika billigt skulle den verkligen inte röra på sig... en moppe skulle bli samma bränslekostnad... över 30 mil på 100:-... och så billig bensin finns inte

och sen kan man väl ha mer än en bil? vem har sagt att jag leker med min tds?

Su
554
SunKi
325i -92
Dannej, missförstå mig inte nu, var inget nedlåtande över att du har en TDS... inte alls..

Jag använder min motoreffekt, men inte till att bränna gummi.. finns ju andra saker också..
:)

Tycker det börjar bli lite för hätsk stämning här nu... man ska vara glada och snälla med varandra!
*kram*

Skämt åsido... vill man bränna däck så får man väl det, bara det att andra människor måste få ha åsikter om saken.. men det är ju ingen som hindrar dig :)
ni som inte gillar att bränna däck, tycker ni inte det är roligt att sladda omkring på vintrarna heller?

det är ju precis det man gör, fast på asvalt istället, och man ska ju inte byta däck förrens väven är framme anser jag.. har man betalat för däcken så ska man minsann använda dom med.

och gillar man inte att sladda omkring på vintern osv så förstår jag inte vad ni gör på detta forumet, skaffa en saab 900, gärna en årsmodell med även handbromsen på framhjulen...

som sagt.. man ska ha kul!!

Där satt den!

Mvh
Patrik 325i -92
Su
554
SunKi
325i -92
Umm, du kan väl ändå inte säga att det är det samma att spinna på asfalt som att spinna på is?
F R I K T I O N
...

Det lär knappast slita på däck eller övrig bil att spinna på is som det gör att spinna på torr asfalt... och på vintern är det rolihgt att köra, breda sladdar i kurvor osv osv... men jag ställer mig knappast stillastående och spinner på isen, hur skoj är det?
Men visst, om du kör när du spinner på asfalten kan jag tänka mig att det är skoj.. men att stå stilla och spinna... förstår jag mig inte på :)

Men sluta vara så aggressiv nu! :)
Su
554
SunKi
325i -92
Btw, är detta forum till för folk som vill sladda på vintern? Kan lätt tolkas så på det du skriver.

Trodde detta forum var till för folk som har intresse för BMW, och i många fall äger en BMW.
det är ju smama kännsla att sladda på asvalt bara det att det går fortare och man känner g kraften mer... men det sliter ju givetvis... men man gör ju det bara när man ändå ska byta däck.

att stå still är ju inte så kul, men man måste ju nästan stå still i början, om man inte har en välldigt stor parkering, och sen sliter det ju fruktansvärt på axlar och hjullager att lägga upp breda sladdar på asvalt i hög hastighet... men fan vad härligt det är...
har bara knäckt en bakaxel ännu, lite ras ligger ju alltid innom marginalerna.

Su
554
SunKi
325i -92
Hehe, typ därför jag undviker sånt... ras, knäckt bakaxel... usch *ryser*
Och om någon har kört en bil så pass hårt, att ett ras är nära förestående... så är det ju inte så roligt om det råkar vara du som är ägaren när raset kommer...
precis... jusst därför jag inte har bmw och leker med, inte för att det håller sämre utan för att det blir så dyrt att laga....

Su
554
SunKi
325i -92
Hehe, ok.. det framgick inte riktigt av vad du skrivit :)=
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Att bränna gummi e manligt!

Lägger själv fattigmansstreck, men har lyckats avverka 4 bakdäck å en diffklump.. =)

Å d enda ja ångrar efter detta e att ja inte skaffade en spärrad diffklump efter att den förra rasa.. då skulle ja ha fått rita me båda hjulen..!!!

Fick nämligen prova på d en tid när diffen hade rasat men den fortfarande satt under bilen, då hade ja i princip en spärrad diff... skojigt å slira, men lät för jävligt när man svängde, men va fan, d va R å nu e allt reparerat=)

Bemari
Bilen före bruden..!!!
så funkar ju med, endel svetsar ju sina bakaxlar på lek-bilar, alltså svetsar så bakaxeln är helt låst och diffad hela tiden. det är ju skoj, men ganska farligt, och jobbigt varje år när man ska besiktiga.

Dino
ALLVARLIGA PROBLEM HÄR ELLER ?
Idag så hade vi polarns 325 a det är en 01års , så skulle han stå o spinna , då hände det :/ , han håll ner bromsen o gasa , i ettans växel självklart . sen släppte han bromsen , då började varvet gå upp , fast inget spinnande , stället började ryka från framhjulet som FAN , o luktade inte gott , vad var det då ? varför gick det inte att slira ?

M-MotorSport
vad är detta för ställe? klarar ni itne att göra en däckvärmare?

om det ryker från framhjulen på en bahjulsdriven bil så är det illa... kopplingen möjligtvis, men om man inte märker att kopplingen slirar förrens det börjar ryka, då är det faktiskt ganska illa det med.

Dino
Men varför ska kopplingen börja slira ? vad gjorde vi fö fel ?

M-MotorSport
M3-kungen
Pallade inte läsa klart riktigt, men jag vet vad ni gör för fel: man skall självklart dra handbromsen så hårt det går, sedan varva rött och flytta foten från kopplingen i x-led för bästa ingreppshastighet på lamellen. Lycka till burnout-polare!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.