|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
eller också kan man göra som vi gjorde när jag var sådär i 20-års åldern... Ställ bilen mot en betong- eller tegelvägg och sedan är det bara att elda på för fullt... :) Det var förresten inte en BMW vi använde då utan en Camaro och nu är det nog nästan preskriberat... :) |
|
sebbe_bmw |
Snacka om att misshandla bilen... visst jag skulle kunna bromsa upp 540n men vem vill det med en sån bil? Skulle inte vilja köpa din bil iaf Sebbe |
| sorry, jag tycker det är enbart löjligt, skulle inte komma på tanken ens | |
M3-Mackan |
Äääh...idag har man slängt på sommardäcken(Nya) och vart ute och både lagt lakrits och kört race mot en 94as Camaro Z28 och en vässad Mitsu Eclipse. Fick stå och värma däcken vid rödljusen innan första racet mot Eclipsen :) -Mackan- |
| sebbe och bmwcope: Äntligen några som inte misshanlar sina bilar, verkar otroligt barnsligt att göra en sån meningslös akt av respektlöshet mot sin bil. | |
|
Btw så är topicen i tråden rätt rolig... säg orden som dom står, slira -----paus------ stilla -----paus------ stående www.skrivihop.nu |
|
|
Det är väl inte "helt" onödigt att bromsa upp den, om man ska köra på strippen eller dra mot någon annan så går det MYCKET bättre om man värmt upp däcken..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
sandgren: och hur ofta är det av den anledning fok står och bränner däck? Långt mer ofta att folk gör det för att dom tycker att det är roligt. Ut och kör en bit ist för att värma upp däcken vettja :)) |
|
Dino |
SunKi , hur vet du att ägarna innan har inte gjort samma sak med din bil om inte värre saker ? exakt det vet man inte så länge man inte köper en helt ny bil . för jag tror knappast att det syns på en bil om den har varit bromsad tdigare .. M-MotorSport |
|
Lukten av bränt gummi är ju bland det säkraste vårtecknet som finns + att det är barnsligt kul att rökfylla närområdet. Ang slitage så sliter det mer eller lika på låda, axlar och knutar om man kör en repa på strippen eller kör några hårda varv på bana om man vet vad man pysslar med när det eldas däck. Däcken slits bra mycket iaf men de e bara o kasta på några gamla däck o leka. "Skillnaden på pojkar o män är priset på leksakerna" |
|
| Måste berätta en liten episod som hände förra sommaren här i Vås...jag stod vid centralen och väntade...vid trafikljusen strax intill Centralen kommer en Corvette-cab av nya årsmodell och stannar för rött och strax efter kommer en M3E36 med gasglad förare i (jag hade hört sången från M3:an tidigare på kvällen)..M3:an lägger sig bredvid Corvetten..Föraren i Vetten börjar spinna sina däck lite...det tjuter lite och bildas lite "dis" bakom bilen...varvid M3-föraren svarar med att lägga båda bilarna i rök...han står still och låter motorn gå på varvstoppet i säkert ett par minuter! (han måste ha tappat ett par mm på sina bakdäck!)..kan tänka mig att Vette-föraren fick lite hosta där...och han puttrade såå försiktigt sen när han fick grönt... :0) helt vansinnigt egentl men kul att se på... | |
|
Såg en film med en sportbil. Han började burna, eller det vara vad han trodde, istället slirade han på kopplingen. Har för mig att det slutade med ett ras. Är säkert någon här som har en länk till filmen. |
|
|
Gjorde jag också när vi provkörde en S40 2.0T, la i handbromsen, spann på ettan, tvåan i med trean, det fortsätter att ryka ur hjulhusen, kollar ut genom rutan, hjulen står stilla, så nu är det nått annat som ryker!! hahahahahaha, tur det var en demo bil............. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Hehe bra konstaterat ;) | |
|
sandgren: eh...du tittade väl på framhjulen..!? ;0) 7900rpm |
|
|
Pompe> var det inte en diablo med 4hjulsdrift? har för mig det, behövs ju lite mera krut för att burna med 4hjul, och lite annorluda teknik med... men allvarligt, är det har nånting att diskutera? ska man lära tig att burna teoretiskt? ut på en stor parkering och träna istället, att sitta har och spekulera är väl helt ointressant. och ni som tycker det är hemskt att behandla bilen så, så kan jag bara säga att det behöver inte alls slita så hemskt om man gör rätt. och bara för att man kör lugnt så kan bilen rasa vilken sekund som helst för det. det ska väl vara kul att köra? eller har ni bilen bara för att titta på den? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
M-3 |
Hej... visst fan är det kul att stå och bromsa upp biljäkelen brutalt..men som sgt det smakar ju mer än det kostar=surt brända pengar.. Men visst jag hade en M-3a och det var ju så gött att värma däcken och ta 2-3ans växel på fullt hjulspinn på båda hjulen....... |
|
Dino: så sant... jag har ingen aning... bara att hoppas..men sen kan man ju eliminera risken så pass att man inte köper av någon som man VET gör så med bilen :) Kan hända att det inte sliter så mkt på bilen som jag fått för mig, jag tycker bara att det verkar så onödigt... för att jag absolut inte kan se vad som skulle vara roligt med det.. |
|
|
tycker du inte det är kul så skit i det, men varför kör du en 325:a? en 318 hade ju räck gott och väl om man inte ska ha kul [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Släng vatten under och framför däcken så sliter d inte lika mycket. Har man en riktigt klen motor så kan man ju tillsätta lite diskmedel i vattnet :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.