AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.720

Slira stilla stående ?

Sida 1 av 8
Dino
Nu måste jag fråga klarar min bil av att göra det ? alltså stå still o spinna ? skadas motorn jätte mycket eller inte mer än en vanligt varvning . och sen hur göra det också på bästa sätt :)

M-MotorSport
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Motorn tar väl inte någon stryk av det egentligen, det är drivlinan som tar smällen.

Man får hålla på bromsen och gasen samtidigt. När man fått igång burnisen så kan du ju bromsa med vänsterfoten. Grejen är ju att bromsverkan inte är så kraftig bak därav går det. Men det sliter ordentligt på bromsarna bak samt drivlinan (drivaxlar, växellåda, kardan) och naturligtvis däcken!!!
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Om dina bilar inte klarar av d ska du nog kolla om du A:startat motorn före B:stängt av eventuell antispinn!? =)

Hur som hellst, ska du "bränna gummi" e enklaste sättet att du ställer dig med bilen på plan mark (asfalt), har i ettan, frikopplingen inne, varvar upp bilen ganska ordentlit å vid ett högt varvtal (4000-7000rpm) tar bort foten från frokopplingen snabbt å använder den foten för att trycka på bromsen istället!

OBS: tryck inte för hårt eftersom detta nöter på dina bakbromsar, utan bara såpass mycket att din bil hålls stilla!

Skadar inte bilen betydligt om hjulen(hjulet?/diffspärr?) spinner fint å mjukt, dina ringar kommer dock att nötas som du kanshe listat ut!? =)
Men börjar din bil studsa å så i bakändan ska du genast sluta, detta skadar hela din bakvagn, men speciellt kraftöverföringsdelarna!!!

Bemari
Bilen före bruden..!!!
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
...kopplingen tycker inte heller om det...
Dino
OJ då , det låter som en dyr hobby :)) hade nog hoppats på att bara slita på däcken , men nu låter det som att det är mycket mer än så som slits .

Beemari :)) din A-B teori lät inte mg jobba på ett tag:) kunde inte låta bli att skratta :))

M-MotorSport
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Ähhheeee!!

Det är väl bara att prova!! Skulle blien braka ihop för en liten jäka däckvärmare........ ja va fan, varför kör vi då BMW???
Jag kan lova dig att din bil tåg nästan hur mycket svineri som helst utan att någe går sönder.

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
Det är väll klart att den klara att burna utan att slitas ut, men om du gör en 4-5 om dagen så kanske det märks om ett år eller nått....

Mvh
Patrik 325i -92
Dino
men klarar den ens att göra det , jag har 17/45/225 i däck dimensioner , för jag vet att det är svårare med 17tummare dessutom ännu svårare med bredare däck .

M-MotorSport
Det svåra är ju att få spinn på däcken. Så fort de väl spinner så är det inte så påfrestande. En liten omild behanling av kopplingen så att däcken släpper en liten stund och snabbt foten på bromsen istället. Jag lyckade med min gamla Opel Ascona B 78 med 88 sega hästar så du borde nog klara det.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Som sagt. Ju högre du varvar innan du släpper kopplingen ju lättare är det att få den att spinna.

/Edvard
BMW CS # 4503
Dino
oki , nu ska jag öva litte innan nästa träff :)))

M-MotorSport
Jorma Tiainen
Ställa fast va ju det första man lärde sig att göra när kortet kom hem!! Numera har man ju en bil som ställer upp i alla väder... Med min bil va det lättarre med 15" än 14" fastän att 15" va bredare... Märkligt.. Men kul e det!!! Då en bil ställer fast, luktar det vår!!!
Su
554
SunKi
325i -92
Herregud!
Skulle aldrig ens testa att göra en sån sak, finns det någon mening? Skulle det vara tufft eller?
störtlöjligt!!!
Behandla din bumse som du vill bli behandlad av din bumse!
Påminn mig att aldrig köpa en bil av någon av er... om ni gör en så totalt onödig sak som sliter onödigt på bilen så kan man ju börja undra hur ni sköter resten av den!
Om man pajar nått så köper man ju nytt........

Mvh
Patrik 325i -92
Förresten, ska man bara ligga och söndagsåka kan man ju likaväl köpa en Volvo 740Gl......

Mvh
Patrik 325i -92
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
det viktigaste är nog att hitta dragläget så inte knutar , bakaxlar går åt skogen !!!

Mvh/ Daniel
Aldric
Ryktet säger att det kostar 400 riksdaler per påbörjad meter att lägga lakrits ;)
Tur att man bara kan lägga "fattig mans streck" än så länge, men jag ska nog montera en diff med spärr ifrån en 325td tror jag.......

Mvh
Patrik 325i -92
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Med min så gör jag som så: Jag bromsar lite med högerfoten samtidigt som jag gasar med den också. Sedan släpper jag ut kopplingen ganska så fort vid typ 4000rpm. Jag undviker att få ett ryck som skadar bussningarna. Sedan är det bara att börna. Hur lätt som helst med min 318 med 205:er. Så då borde de flesta klara av det:-). Detta är ju inget som jag gör var dag (har gjort det max 3 ggr) så det extra slitaget blir nog inte så stort.
Su
554
SunKi
325i -92
sandgren: du köper nya saker när något har helt gått sönder, men allt annat då, som bara slits onormalt mycket...?
Är det verkligen så roligt att det är värt det?
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Eller oxå kan man göra som jag gjorde för nån vecka sedan med min 323 E30:
Jag gjorde en liten burn/sladd runt en refug och råkade? få 180 graders sladd rätt över en heldragen linje inne i gävle och mitt i alltihop så kom farbror blå och var ganska arg! Blev anmäld för vårdslöshet i trafik... blir säkert jättebilligt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.