|
|
|
|---|---|
|
är det nån som har provkört en 330D och en 320D och vet hur stor skillnad det är mellan dessa? tacksam för svar,, mvh johan diesel är bättre än du tror | |
| som natt och dag. går inte att beskriva enkelt. 330d går extremt bra. det tyckte jag inte 320d gjorde. | |
|
okeyy, letar nämligen efter en 330, har dock inte hittat nån i min smak(och pris) har varit i kontakt med både tyskar o svenskar,, o sissta ordet var att en nyinporterad 320typ 03 (150hk) skulle gå typ lika bra som en 330, o kunde inte säga emot för har ju inte åkt nån320 diesel,, diesel är bättre än du tror |
|
|
Jag har bara lite begränsad 'provkörningserfarenhet' av 330d, men nog stämmer det att dom går som skållade troll.... Däremot har jag ca 33.000 mil i ryggen med 2-litersdieseln, varav 18.500 med 320d -99 136hk, 12.500 mil med 120d 163 hk, och så hittills 2.200 mil med 320d E90 163 hk. Alla har gått riktigt hyfsat i original, och de två senaste har jag 'optimerat' med effektbox (www.mehrleistung.com, 239 Euro) som ger ca 195 hk/405 Nm (en 150-hästare kommer upp i 177 hk med box). Med effektbox går bilarna som f-n rent ut sagt, det är nog inga problem att hänga med en tidig 184-hästars 330d E46. Det du inte får är sexans sköna sång, men å andra sidan kan du glädja dig åt en bränsleförbrukning som du får kämpa hårt för att få över 0,6 l/mil..... |
|
|
kan bara hålla med stoffe69 , som natt och dag. 330 är en riktigt kul bil med grymt ljud och vrid, medans 320 är som en vanlig diesel ( dock en bra sådan) jag har en 03 med kcr box och det räcker långt åt mig |
|
|
naturligtvis en 330 alltid diesel |
|
|
Gunnare Har du bara positiva erfarenheter av effektboxen? I så fall vad heter den? Tack på förhand |
|
|
BESTÄMMD,, en 330 ska jag ha, med en box från dieseltech,, hade en 325-97 med kcr box! det va en riktigt rolig bil o köra efter mycket haverier, såsom komplett koppling, stödlager, hjullager, motorkuddar, (lamellen höll ca 10 minuter efter instaltionen) hehe diesel är bättre än du tror |
|
|
Tjenare. Jag har en 330D från 2003, touring. Den är grym! 320D är lite slö.... köp 330:n! Dessutom, bmws 330D motor M57D30 har vunnit alla priser som finns ;)= Diesel rules /T TG |
|
| Kanske inte hållbarhetspriset | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.