|
|
|
|---|---|
| Det mullrar eller morrar när man ger bil en gaspådrag i hastighet 35-55 samt 90-115 inga vibrationer bara muller Bilen är en 528 ia 97:a vad kan det vara | |
|
Jag har samma symptom i hastighetenra 35-55. Låter som om det kommer från bakvagnen med ett mullrande/dovt ljud. Har inte märkt något i 90-115km/h. Har faktiskt inte en aning vad det kan vara men skulle gissa på dåliga lager i bak? |
|
| stämmer 90-115km för mig oxå. men jag tror att det kan vara däcken. det är vad folk säger. i dag var det bara vid 50km och 100km. tror att det kan bero på kylan vi har i umeå -23 c. | |
|
Dovt pulserande mullrande ljud bakifrån i 30-60 som tilltar med gaspådrag känner jag igen. På min var det kärvande homoknut i kardan. Bara att byta. Kolla mina inlägg på Länk Hasso har också skrivit om det sin blogg tror jag. Jag har även haft platta breda däck (stått länge) så jag vet att det ljudet ljudet kan påminna lite om kass homoknut så uteslut däcken först. molle |
|
| homoknuten är det den som sitter intill kardanklumpen, alltså på mallanaxeln. ??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.