|
|
|
|---|---|
|
hej. är det någon som vet var man hittar listen som sitter längst ner på dörrarna på en e34 touring? det är den som sitter i en skåra.... finns den att beställa på bmw? passar sedanens lister även på touring? tacksam för svar... | |
| både skroten o på bmw.det är samma på touring o sedan.. | |
| vet någon vad det kostar på bmw? | |
|
Ca: 250:- styck har jag för mig ///Micke |
|
|
ok, kollar nog på skroten först, vet någon vad adressen är till den sidan man söker på alla skrotar i sverige, hade den som favorit förut men nu är den veck. undrar en annan sak med: bilen blir inte riktigt varm tempmätaaren går upp till strecket innan halv men inte längre, värmen måste stå på full för att det ska bli någorlunda varmt i bilen. är det termostaten som ska bytas? |
|
|
jolar: Kan det vara www.bildelsbasen.se Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
| byt termostat+huser på samma gång... | |
| Var inne hos bmw under veckan o hörde lite om den nedre listen, och till mig sa han att tar du bort den listen så är det väldigt svårt o få dit den igen, är typ en engångslist, sitter nått metallbläck i den den som blir skrot om man tar bort den, kunde kanske gå o pilla bort den hel om man var väldigt försiktig. | |
| Det verkar finnas två typer av lister, en som är mer en gummilist och en annan som är lackad... Någon som vet vad den lackade kan heta? Har tittat i ETKn men blir inte klokare för det.... | |
|
det finns väl en i lite grövre i plast, till m5 och alla andra f r o m 95. samt en smalare i gummiliknande. den förstnämda är betydligt dyrare! |
|
| Tack för svaret! Ska mao titta efter 95- och M-modeller på skroten! | |
rsarits |
Det finns en för "standard" bilar och en annan för bilar med kjolpaket, typ M-kjolar, som sitter som standard på 530/540 av senare årsmodeller. Den för kjolpaket är grundlackad och kostar 4-500:-/st De är svåra att demontera/montera, men det går, jag tog loss mina för att kolla rosten under dessa. De gick både att ta loss och sätta tillbaka, men som sagt, det är svårt, de sitter som bara f-n. De nya är inte mycket lättare att montera, har precis bytt mina i samband med lack, gummiklubba och milt våld är det enda som hjälper. |
|
Skulle nog satsa på köpa dessa lister nya då dom ofta rostar sönder från insidan. Det är klart hittar man riktigt fräscha lister kan man ju montera dom, det går att ta lös listerna och montera dom igen. Dra dom bakåt inte neråt, brukar sitta rätt hårt så man kan behöva vara 2st som drar. //Roffa |
|
| Roffa, exakt, de på skroten kan vara sämre än de som redan sitter på bilen och vi vet ju vad som händer med detaljer som innehåller stål som bara ligger! | |
| Det sitter även lister på fram och bak skärmarna.Ska ni byta till M-lister så får ni även byta till M-tröskelkjolar,M-listerna sticker ut mer än gummilisterna,ser kanske konstigt ut annars. | |
|
515:- spänn kostar m-listen för framdörren hos Novation i Uppsala (1) Härligt! ;) |
|
| warcow: Som hittat ;) dom har blivit dyrare på senaste..jag betalade just över 400kr för 2,5 år sedan.. | |
|
jag tar nog bort dom på andra sidan sålänge. bilen ska in på lack nästa vecka, så får ta tag i det senare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.