AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
41.451

Vart köper jag M-parallell style 37 fälgar?

Sida 9 av 11
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Länk

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Länk
Länk

De här är ju bra också med fälgskyddslist osv är det bra eller?

Hittar inte Ventus hos dem.
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Good Year EAGLE F1 GS-D3 har också fälgskyddslist. Mycket praktiskt om du råkar köra emot trottoarkanter eller annat.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Testarens kommentar om SP Sport 9000 är att det är ett däck väl lämpat för våta underlag, men tack vare sitt understyrda beteende på torr asfalt så är det inte ett däck som förhöjer körupplevelsen vid körning på torr mark.

Länk

Där ströks Dunlop.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Länk
Länk

HANKOK ska man leta efter och inte Ventus :) De ser ju fina ut och har bra betyg där men varför är det så mycket billigare?
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Goodyear EAGLE F1 GS-D3 255/45 R18 103Y XL BSW, VSB Utgående modell 1953,30 SEK 2 3906,60 SEK

Goodyear EAGLE F1 GS-D3 235/50 R18 101Y XL BSW, VSB Utgående modell 1927,00 SEK 2 3854,00 SEK

Summa: 7760,60 kr

Sen tillkommer 150-200 kr per däck för skifte, balans och montering

Tycker det är ok, eller hur?

ÄR DIMENSIONERNA OK ATT BESTÄLLA :)??
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Gabber-
Frågar du på fullaste allvar om DÄCKDIMENSIONER igen??? :)

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Nejdå, skojade bara :)

Nu har jag beställt Good Year Eagle F1 till Kista verkstaden. Håll tummarna allt går bra.

Med lite tur så ser ni bilder på bilen med hjulen på nästa vecka.

För alla som orkat svara, ett stort TACK.
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Bra. Kör hårt! Ska bli kul att se.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Jag har fått leveransbekräftelse på 2 av däck till fredag denna vecka, de andra 2 vet jag inte ännu. Alltså kommer det att dröja och sedan så fattar jag inte hur dem hanterar pengarna.

Pengarna drogs samma dag jag beställde och nu är de insatta på mitt konto igen. Det kanke är enligt rutin, vad vet jag.

Tyvärr blir det inga bilder denna vecka alltså men det är inte mitt fel, jag sitter på nålar och väntar :)

En fråga till, jag msåte besikta innan juni och undrar om jag ska byta hjul innan eller fixa med mina 16" M+S däck? Det är många mm kvar och de är lagliga och fina.

alain
gabber
jag förstor inte varför har dom satt pengar tillbaka på ditt konto, spara dom än så länge på ditt konto ifall att dom fråga efter. annars har du kanske fått gratis däck
M+S däck är gjort för köra året runt. absolut inget problem att köra på besiktning med dessa.
((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Jag har ingen aning om varför pengarna kommit tillbaka men jag skulle nog inte komma undan med gratis däck tror jag.

Deras kundtjänst verkar inte fatta svenska så bra så jag får lite oklar information och inget svar alls om vissa frågor. Får väl vänta veckan ut och se vad som händer.

De säger att lagret har haft problem att skicka ut 2 däcken(fattar inte varför) och att de kommer meddela om det skickas imorgon eller nästa dag.

Det betyder typ att jag har alla däck nästa vecka kanske, om de får iväg allt idag.

Så ni råder mig att besikta med M+S däcken?

alain
gabber
om du har fått nya fälgar och däck monterar till dess det är bra .
om du inte har fått, då är det inget problem alls att besiktiga bilen med M+S däck. det är många som gör det, även på sommar.
((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Nu börjar det likna något:

Ena paketet med 2 däck har kommit fram till Segeltorp och jag skulle få de till 16:e, blir säkert tidigare.

Andra paketet är i Tyskland just nu och jag beräknas få de den 19:e, men det verkar inte ta så lång tid som dem säger när det väl fungerar.

Ska boka tid med verkstan idag om det går och sedan ska jag till IDH Wheels idag och köpa fälglås av märket McGard.

Kan ni ge lite info så jag vet, vilka mått ska jag köpa på bultarna så de passar min bil? Tänkte ha originallås + McGard på varje hjul.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Och så har de även dragit pengarna för en paketet så det fungerar bra nu :)
alain
gabber
till låset, säg bara att det är till en BMW E38. dom vet vad det andlar om
((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
jag behöver inte bry mig om att fälgarna hör till E34 osv och ET är annorlunda va? Det borde vara samma längd?
alain
japp samma längd

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
OK, jag har blivit blåst rejält. BEhöver fan hjälp SNABBT
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Lastade in fälgarna nyss då jag ska till verkstaden imorgon kl 7 för däckskifte m.m.

Eftersom jag fick med en reservfälg så kollade jag så att jag inte tog den. Men det visar sig fan att alla fälgar är olika.

Jag har 3 st 8*18 ET 20
1 st 9*18 ET 22
1 st 8*19 ET 13

Jag mår fan inte bra nu och behöver hjälp??????!!?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.