|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Personligen skulle jag ha samma typ av däck runt om, jag fattar det som att du ska ha RE040 fram samt RE050 bak. |
| gabber: Är det Däckonklines rekommenderade lufttryck som står efter dimensionerna? I så fall kan du glömma dem, lägg på minst 0.5. | |
|
Jag kan bara rekommendera att använda rätt storlek på fälg och däck. Parallelleker 37 till 7-serien är 9,5” bred bak och ska ha 255/45-18 Observera att även inpressningen skiljer, det är ET 20 fram på E34-fälgen och ET 13 på fälgen avsedd för E38. ET22 bak på E34-fälgen och ET25 på E38-fälgen. säger BMW för att lära mig detta, hur stor betydelse har ET på några mm egentligen, vad kan hända? Får jag inte på fälgen eller är det marginellt och inget att bry sig om? Kan detta justeras med centreringsringar? Alltså vad gör ringarna, kan man förminska fram med ring och förstora bak med ring? |
|
| ja, det är dackonlines rekomendation. | |
|
jag väljer nog likadan däck runt om om diemnsionerna finns, men jag skulle vilja veta skillnaden på 40 och 50, är det hastighetsindex eller anta kg osv? 40 är dyrare nämligen! |
|
|
Det jag kan säga på rak arm är att fälgen kommer att hamna 7 millimeter längre ut på en E38 fram och 3 millimeter längre ut bak på en E38. säger BMW kan någon förklara vad detta kommer innebära och hur man löser det på bästa sätt? vill lära mig detta också. |
|
|
Om lika breda fälgar har olika ET så kommer dom med lägre ET att hamna längre ut. I ditt fall så betyder det att framfälgarna hamnar dom 7 mm längre in i hjulhuset. Bak så måste man även ta hänsyn till att E38-fälgen är en halv tum bredare. E34-fälgen är ca. 12,7 mm smalare och om den hade haft samma ET som E38-fälgen så hade den hamnat 6,35 mm längre in. Nu kompenseras detta delvis genom ett lägre ET så resultatet bli ca. 3 mm längre in. Skillnaden på 7 resp 3 mm är marginell och det kommer inte att vara några problem. Vill man så går det ju att sätta på smala spacers för att bredda ut dessa milimeter. När det gäller däcken så rekomenderar jag RE050. Har kört på dessa i dimensionen 235/45-17 och var mycket nöjd. Tittar man på Däckonline och klickar på testresultaten så får RE050 betydligt bättre än RE040. Tror att RE050 normalt är ett något dyrare däck. ___ //Ulf |
|
|
ok, nu börjar man förstå lite. Så egentligen behöver jag inte ringar utan spacerplatta/plattor. Bak behöver jag ingen platta och fram kan jag använda en 5-7 mm platta? 05009028 Spacer 5mm. 5-120 CB 74,1-72,5 mm Länk Är jag ute och cyklar? |
|
|
Länk :) Duger dessa till framhjilen? |
|
| BMW säger 7 och 3 mm ut men programmer säger 7 och 3 mm in. Vilket är det nu? | |
|
Tips: Montera hjulen och se själv om du behöver spacers. Jag säger: NEJ. Vad jag ser kommer hjulen längre in... med dina E34 fälgar. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Skulle sitta och beställa däck men Potenza 50 finns inte till framdimensionerna. Varför inte? Blir ju småarg nu. | |
|
Vad tycker ni om Good Year F1 däck? Fram: Länk Bak: Länk Tycker betyg, pris m.m. är likadan och denna är snyggare mönster på samt att det finns i fram/bak dimensionerna. Åsikter? Så jag kan beställa idag. |
|
|
Kolla nya F1 däcket: "Asymetric" eller nåt heter det. Snyggt som fän i de bredderna. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Har dessa bak på min i dimension 285/35 18 tum. Körde ca 600 mil på dessa förra säsongen. Jag blev varnad för att köpa dem för att det påstods att de skulle slitas ner fortare än andra däck, de skulle hålla max 1200-1300mil. Kan inte se att de har blivit särskilt slitna efter 600 mil. De känns stabila och relativt tysta med tanke på profilen (35). Jag gav 2170 kr styck monterat och klart på firma som direktimporterar från Tyskland. |
|
|
Länk jo den är snygg men finns inte på Dackonline och det är väl lika bra då den säkert är dyrare. Men om man inte går över 2000 kr per däck, vad rekomenderar ni då? Som finns i fram och bakdimensioner till min bil. |
|
|
Hancook, Ventus. Har jag på min och är riktigt nöjd. Ska du inte köra bana med bilen tycker jag dessa är grymt prisvärda. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
DÅ jag har en 728 så är det inte racing på G och jag kör väldigt lite ändå. Men ändå vill jag ha bra däck som räcker till det mesta och ifall man ska sälja bilen en vacker dag så är det bra och ha kvalite under. Eller om man vill sälja allt löst så är det ju bra att ha dyrare däck som passar de fina fälgarna. Eller tänker jag fel? Tittar på Good Year en hel del nu då jag gillar V mönstret osv |
|
|
Länk MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Länken funkade ej. Kolla efter Ventus K 104 MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.