|
Sida 7 av 11
|
|
|---|---|
| Skit i bytbil.com, 235/50ZR18 och 255/45ZR18 är och förblir originaldimension till 7-serien med 37-fälgarna. | |
|
jag vill gärna skit i de men om jag beställer hit 4 däck och så skiter sig allt? fan gör jag då? och det har ingen betydelse om fälgarna är 8" och 9" alltså, dimensionerna ovan PASSAR? Dags att avsluta detta tycker jag. |
|
| Ja, de passar! | |
|
Dom passar! ___ //Ulf |
|
alain |
det passar ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
De passar! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Är detta din bil? Länk | |
| ja, fast med M kopior som blev snodda, dock helt nya däck. Även här tror jag att det var fel dimensioner faktiskt, nu när jag lärt mig lite. | |
|
Ja. De där fälgarna såg ut som 8" runtom. Älskar den bilen förövrigt. Ska helt klart ha svart E38 som min nästa bil. Mycket läcker. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Kan knappt vänta tills fälgarna och nya däcken är på plats FUNGERANDE utan problem och att solfan ska skina så man kan glida runt och känna sig stolt. |
|
alain |
gabber jag såg att det var kopior som du hade på den. jag görde en jämförelse med den jag har på bild i min länk och det såg lite anorlunda ut. kan du tag närbilder på dom du har nu och lägga dom i en länk för ser ur dom ser ut? MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Menar du på kopiorna? De är snodda så :) Men jag har bilder ändå Länk Länk Länk Länk |
|
alain |
nej, på dom nya du har ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| www.abdalian.se/bmw/m.jpg är enda bild jag har just nu av en tvättad fälg, det är bakfälgen. | |
alain |
Ok den är äkta och finn och om däck är bra varför inte köra med dom än så länge? ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Alain, det känns som att du inte läst alla inlägg utna bara kommenterat. det är 245/40R18 och som jag fattade er så fick jag inte köra med den eller hur? det var ju därför jag tjatade hela tiden i början då däcken är ganska nya och helt värdelösa nu tack vare rullomkretsen. säger ni nu att jag kan använda den? |
|
alain |
nej jag hade bara glömt bort storlek på däck bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
stma |
Hej! Har Du kollat att dimensionerna inte står tydligt och klart i dörrnischen nere till höger vid förardörren? Där står alla dimensioner o däcktryck på min ialla fall! //S |
|
Jag har inte haft tid alls med bilen i helgen då min grabb har feber och på vardagar är det samma sak. Väntar på lite torrt väder också så jag kan ta hand om bilen lite och testa hjulen. Dimensionerna står där men jag kommer inte ihåg vad, dock så tror jag på er här och ww.dackonline.se säger samma sak om dimensionerna och det köper jag också. · 245 / 55 R 16 100 W Y Z 2.3 / 2.3 Sök efter däck. · 235 / 50 R 18 Z Y 2.3 / 2.3 Sök efter däck. · 235 / 50 R 18 Z Y 2.3 / 2.3 Sök efter däck. · 235 / 60 R 16 100 W Y Z 2.3 / 2.8 Sök efter däck. · 215 / 65 R 16 98 V W Y Z 2.3 / 2.8 Sök efter däck. · 255 / 45 R 18 Z Y 2.8 / 2.8 Sök efter däck. [ endast Bakhjul ! ] Så det är ju bekräftat att dessa dimensioner är korrekta. Jag har även bestämt mig för att köpa däcken i veckan och få det monterat på på bilen så fort som möjligt. Jag kör inte ofta så det är ingen fara om jag byter redan nu. Har valt dessa däck, vad tycker ni? 235/50/ZR18 Bridgestone Potenza RE 040 Länk 255/45ZR18 Bridgestone Potenza RE 050 Länk Nu hoppas jag dessa är så bra som alla säger och vad skillnaden mellan 40 och 50 är vet jag inte. |
|
Gemini__ |
Kör med Potenza RE050A, är nöjd med dessa däck i alla avseenden. Vet dock inte vad som skiljer mot RE040. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.