AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
41.456

Vart köper jag M-parallell style 37 fälgar?

Sida 6 av 11
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Däckdimensionena som Alain nämner ovan är ej för E38 utan för E34/E39.

För E38 bör fram vara 235/50-18 och bak 255/45-18. Sen om du har 9" eller 9,5" bak spelar mindre roll.

När det gäller artikelnumret som slutar på 933 så är detta för bakfälgen som passar till E34. Länk

Fixa rätt däck sen är det bara att sätta på dom. Ångrar du dig så köper jag dom gärna ;)

___
//Ulf
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
ok, men på www.byhjul.com så kan man söka fälg/däck efter bilsökning, där bör väl jag ta M5 E34 88-96 18" eller hur?

Det är ju däck till fälgen jag är ute efter och om jag väljer bil E38 då får jag väl däck som passar E38 fälgar som är bredare osv.

Eller hur?

Vad skulle du kunna ge för fälgar utan däck? Eller med helt nya däck för typ 10k(bara däcken)
alain
Programmer
dom fäljar han har bak är inte till original E38 utom E34/ E39 och det däck jag nämde passar till dessa fälgar. men om dessa storlek du nämder passa på det bak fälgar han har, då är problem löss
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
alain
gabber
som jag sa till dig innan, ring BMW och prata med en tekniker förklara till honom ditt problem och du får alla svar du önskar av en fackman.
MVH ((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
enligt dom uppgifter jag får fram så passar dom som det är.

e 34 M5 har et 20 c-hål 72,5
e38 har et 20 c-hål 72,5

säger, intera.nu

tycker det är märkligt att det är olika uppgifter överallt.

och det här med däcken är ju ett helvete också. hur blir det med bythjul.com, jag väljer M5 E34 va?

Alain,
BMW hjälper dig när du har garanti och när de tjänar på dig, inte annars tydligen. Tre personer har sagt samma sak, det passar inte, rekomenderas inte osv
alain
gabber
ja jag vet att dom kan vara besvärlig på BMW. jag pratade nu med reservdelar och sa samma sak, att dom är inte gjort for E38.
den kille som jag pratade om förut som ville sälja sina fälgar från 5 serien, nu han har dom på sin 7 E38 och är mycket nöjd med det. för hoppningvis har han satt extra ringar
((Alain))

Länk
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Men, vad är problemet?
Du kan inte söka däckstorlekar till E34 när du har en E38. Du kommer få FEL storlek på däcken. De storlekar vi har skrivit 4 ggr nu är de du ska ha.
235/50ZR18 samt 255/45ZR18. Fälgarna spelar ingen roll mellan bilarna, men däcken har olika rullomkrets.
Den info du fått utav mig är de siffror vi har på BMW. De stämmer.
Kör hårt!

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
problemet är att jag fattat det som att jag måste ha däck till E34 då jag har sånna fälgar osv, men om du säger så då tror jag på dig.

Och dimensionerna är noterade, men jag kan inte något annat? bredare?
alain
Gabber
det danjel säger är RÄTT det är dessa storlek du ska ha och inget annat.
((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
så det går inte med något annat, inte för att det är så smart men så jag vet.

då får det bli 235/50ZR18 samt 255/45ZR18.

hoppas bara det ser bra ut, och inte mesigt.

vill bara tack ALLA som orkat hjälpa mig här, tack jävligt tacksam
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
en fråga till, det här med bara 600 tillverkade av dessa fälgar, är det i Sverige då eller? Och det är 8" och 9" vi pratar?

jag har nämligen fått med en reservfälg också, fast den är i krom nästan och däck med 50/60 i profil också original
alain
gabber
jag har dessa storlek och det ser mycket bra ut på bilen och om du vill har breddare kan du alltid sätta på spacer som passa E38 som du kan köppa på fälgfirmor. 2st med extra lång bult för 1400:-
((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
nej, jag tror jag kör på med dessa, orkar inte hålla på med extra tillbehör osv.

dock undrar jag om jag får på den med mina bultar som original E38 har? borde väl gå va?

sen, kan någon rekomendera VÄLDIGT bra låsbultar, vill inte bli av med hjulen IGEN
alain
gabber
ja dom bultar du har passar till dessa fälgar du har.

Länk
alain
gabber
jag har köpt mina låsbultar på mekonomen och efter 2 år, mina fälgar är kvar på bilen. och andra sida, om en sjuv vill åt dina fälgar, han bryr sig inte om dina lås.
tag bilder på dina monterad fälgar och spara kvitto då gäller försäkring
((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Tyvärr, tilsammans med passar inte till en BMW 7 Serie (E38) 95-01.

säger bythjul.com för 235/50ZR18 och 255/45ZR18
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
BMWs orginal lås är riktigt bra. Har skälv dubbla uppsättningar på min kärra.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
det var originallås som mina hade då dem blev snodda :) men inget går säkert, jag et
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Ja, tyvärr. Vill de ha skiten så tar de dem. Inget är säkert.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Någon som vet varför bythjul.com gnäller om 235/50ZR18 och 255/45ZR18 och att de inte passar min bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.