AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
41.447

Vart köper jag M-parallell style 37 fälgar?

Sida 5 av 11
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
nej jag har ingen garanti och det påpekade jag också och svaret blev till slut att de inte jobbar med centreringsringar så hon visste inte.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Härrejesus vilket tjorvande. Smacka på fälgarna, det kan inte annat än inte passa eller passa. Men det verkar ju vara utrett att dom passar, så vad är problemet??
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
vad är meningen med ett forum om inte detta? det finns fortfarande ? som tex vilken ring osv, ska bultarna vara längre, fälglås. Vi kommer till detta senare.

Och jag hinner inte smacka på tills helgen så var lugn, tror alla vill veta resultatet.

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Pratar du med RESERVDELAR kan de beställa dessa ringar. Eller så kan du gå direkt till OCL Brorssons eller vilken däck firma som helst. Då slipper du dessutom BMWs påslag...

Du behöver dock EJ dessa ringar. E34/E38 har samma centrumhål.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Som du skrev tidigare så:

E34- 8"/9" , ET 20/22, centrumhålsdiameter: 72.5mm
E38- 8"/9,5" , ET 13/25, centrumhålsdiameter: 72.5mm

stämmer ju allt förutom ET, nu vet jag inte vad exakt det är men ställer inte det till med problem?
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Det rör sig om 7mm respektive 3mm. skillnad i placering utav hjulen. Inga problem.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
ok, låter hoppfullt.

dock så förstår jag inte varför vi kom fram till detta tidigare, varför jag blev så skrämd osv :)

Länk kika på denna tråd, illjah har en omgång E39 M-Para men söker E34varianten han är säkert intresserad av att betala extra för att få rätt fälg.

Det är alltid bättre att ha en korrekt del till sin bil än att ta något som passar hyffsatt, så jag är mycket nöjd att min svarta har E34 varianten och inte E38 varianten, jag betalar mer för E34 än E38/E39 eftersom det både är mer korrekt och ser bättre ut (det är min uppfattning, så alla föredrar inte polerat) men självklart är E38/E39 varianterna mycket bättre än kopior.

Stephan
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
M5 -95 och 7 Serie(E38) har samma fälgpassning, bultcirkel, inpressning och navhål.

säger www.bythjul.com nu
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
men vad är priset på dessa fälgar då så jag vet? vad kan jag tänkas få ut helt utan däck, elelr med 4 nya däck? och vad kan en som bor i utlandet tänkas betala?

men om de passar så behåller jag de, har letat länge och hittat fina exemplar, om det är pga nåra mm så vägrar jag att sälja, tror jag , beror väl på priset :)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Läs här:
Länk

Any E23, E24, E28, E31, E32 and E38 will fit your E34 without any modification along with E30 M3
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
fast där menar de kanske tvärtom och att jag fattar fel igen, alla fälgar passar en E34
alain
Gabber
som vi har pratat innan, dom fäljar du har fram passa perfekt 8j, dom fälgar bak passar också, i skilnad att du har 9j och du ska har 9.1/2. den 1/2 är en drop i havet. kör med dessa, jag tror att du blir mycket glad ändå. om inte du kan alltid sälja. dom är så pass efter tracktad att det blir inte någon problem. sen kan du leta efter original till E38.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
börjar inse att de ska passa, ska försöka få på de tidigare också om möjligt.

då får jag börja tänka däck igen snart, fick aldrig svar på hur bred och häftig däck man kan få plats på den.

hur kan man veta det? jag tänker byta fram och bak så ni vet, orkar inte tjafsa och vill ha det säkert.
alain
när det gäller däck på dom fälgar du har: du kan sätta på:
fram 235/40 ZR 18
bak 265/35 ZR 18
Tänk VR= över 210
ZR= över 240
((Alain))

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
ok, men varför får jag ej fina siffror för på rullomkretsen?

-5.9 fram
-6.2 bak

lär mig detta också så jag slipper skämmas, är det skillnaden 0,3 som spelar roll eller?
alain
kan ej svara på frågan det vet jag inte.

Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
men hur vet du då att de passar då om du inte vet hur man räknar fram det?
alain
gabber
jag ha skickat en mail till dig
((Alain))

Länk
alain
gabber
som jag så till dig innan, ring till BMW och fråga att prata med en tekniker, förklara hur det ligger till. dom är där för kunna svara just på dessa frågor
((Alain))

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.