|
Sida 10 av 11
|
|
|---|---|
|
Och nu har jag 4 helt nya däck på 255/45 R18 och 235/50 R18 som jag inte vet vad jag ska göra av. |
|
|
ska jag sätta däcken på 3 st 8*18 ET 20 och en 9*18 ET 22 eller 4 st 8*18 ET 20 och en 13? Hur fan ska det här gå ihop!!!! |
|
|
Jag börjar fan bli senil, jag kollade ju tumm och ET på fälgarna och skrev det här och idag så är de helt andra, jag börjar tro att jag sett fel ´men jag stod fan och kallsvettades jag kan inte ha sett fel. Ingen online? |
|
| Vad kan hända om man kör med en 9"? Känns väldigt fel och bättre att köra med alla fyra på 8" i såfall och rätt dimension på däcken, men hur blir det med det och ET 13? | |
|
Jag var ut och kollade igen, och jag hade inte sett fel. Jag kollade 2 o det var en 8" o en 9" antar jag så jag antog nog att de andra 2 också var 8" och 9". |
|
|
ingen som kan säganågot lugnande? jag har på bythjul.com sett att man kan ha 255/45 däck på 8" och även 235 så jag kommer nog be dem sätta däcken på alla 8" breda fälgar. |
|
| om jag har alla 8" och olika däckdimensioner, hur kommer det att se ut? | |
|
Länk Där kan jag utläsa: till Tire 1 - 235/50R18 kan man ha bredd: Rim Width Range: 6.5 - 8.5 in till Tire 3 - 255/45R18 kan man ha bredd: Rim Width Range: 8 - 9.5 in Kan jag då säga att det är ok att köra med alla 8" bred? Kommer dra på däcken på dem och se hur det blir. Sedan så vettefan hur ET blir men det får lösas senare. |
|
| och vad jag förstår så ä et 13 ok för en 7 serie fram på 8" men bak på 8" ska det inte vara et 20 utan 25. | |
alain |
Gabber Om jag förstor rätt, du har 5 fälgar 2st 8 * 18 som är rätt och passar fram + 1st 8 * 18 (reserv) 1 st 9 * 18 som är rätt och passar bak 1 st 8 * 19 som inte passar någonstans ring till dom och förklara att du har fått en fälg som är fel dimentionerad. ber dom att göra ett utbytes på den och säg till dom att du ska har 1st 9 * 18. det är det jag skulle göra om jag hamnade i en sådan situation. säg till också att det är akut! ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Allt funkar och jag är helnöjd och glad, nu är allt fixat och det är äntligen över. Länk Fick på däck, fälgar, tvättade bilen, gav ländret en omgång så den ser ny ut, dammsög och fixade lite smått. En heldag med bilen under solen. Har kört ett par timmar idag utan några problem, däcken är helsköna och hastigheter över 200 km gav inga skakningar eller problem. Nu väntar jag på sommaren :) |
|
|
Alain, då jag inte köpt från BMW utan en kille på Autopower så är det svårt att returnera. Får inget svar från honom och bryr mig inte heller då allt är som det ska nu, det fungerar om än med lite oroande tankar innan montering. Men efter det visade sig att varken ET, spacer eller längre bultar behövdes. Allt i onödan!! Men nu har jag kört i 4 dagar och det är så skönt. Folk märker min bil igen vilket är underbart och förståss skrämmande igen(stöld). Blev lite besviken med profilen i början då den var mycket mer än jag hade innan men nu är jag helnöjd då det är mycekt skönare samtidigt som det är fint. Vad tycker ni då, blev det fint? |
|
alain |
gabber kör du med 3st 8/18 storlek och 1st 9/18 eller 1st 8/19? bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Jag kör med 4 st 8*18 nu 3 av de har ET 20 och 1 har ET 13 så det är inga som helst problem. |
|
alain |
ok. jag är glad för dig att allting är bra och du är nöjd med det hella. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Rätta mig om jag har fel, men är det inte enbart 1 fälg som är polerad? Är det jag som ser dåligt? Du kan ju alltid kompletera dina 9" genom köp av en fälg på BMW. Inga hiskliga summor om du bara ska ha ett... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Det är bara 1 som är polerad men det syns inte alls, speciellt då man kollar på bilen och inte bilder. Det är den fram/vänster som är polerade. Möjligt att jag köper ett sen men jag ser ingen anledning till det. |
|
| Som rubriken lyder, vart hittar man dessa? Någon som har till salu kanske? Style 65 är inte illa dom heller.. | |
| Du skulle egentligen behöva en 7 mm spacer för att uppnå ET 20 på båda sidor av axeln och de längre bultarna isf | |
| wrizon dom finns till salu på blocket 2 mars kl 17.00 för 5900kr i göteborg repfria enligt säljaren med 6mm märkes- däck på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.