|
|
|
|---|---|
|
finns det något sätta att få bort superlim från lacken någon har försökt att limma fast en vinge med superlim finns inte mycket lim men ser inte bra ut | |
| slipa o lacka om som gäller... | |
|
det finns medel som löser upp super lim jag ska försöka att ta redapå vad den heter. funkar jätte bra på lim på fingrarna i allafall så jag kan nog tänka att det tar bort limmet på bilen me. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
hade varit jättebra. |
|
|
superlim har sådan fästförmåga så jag tvivlar att det går att tvätta bort det utan att lacken skadas,jag har varit lackare en gång i tiden så jag har följt lackernas egenskaper genom åren, då de gamla lackerna var brännlackerade i ugn var väldigt motståndsaktiga gick till och med att tvätta med thinner om man fått vanlig enkel sprayfärg därpå, med den erfarenheten gjorde jag lika dant med min Z3 men se det gick inte!!!! lacken blev matt och började att lösa sig lite, lät torka fort som tusan och slipade av ytan och kunde hjälpligt få tillbaka glansen efter polering och varför detta då det hade gått förut? jo de nya lackerna är från början vattenbaserade och ej med lösningsmedel och detta medför en mycket mycket mer ömtålig yta därför tror jag inte att du kan tvätta bort limmet då följer allt med ned till plåten men jag vet inte prova och meddela mycket intressant expriment mvh Uffe/bildock |
|
|
nu ska vi se om jag inte missminner mig så heter företaget scantec å produkten heter limlösare för cyanolitlim kan åxå vara fabrikatet loctite.har letat i mina gömmor men ej hittat flaskan. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.