|
|
|
|---|---|
| Är 99,9% säker på att ja byter färg på min m3 e30 innan sommaren,så för mig är de redan klart att de blir så men jag undrar vad folk tycker om de? Har ju hört att de ska va lite tabu att göra de. | |
| du får väl ha vilken färg du vill. | |
|
Bara den blir vit får du godkänt av mig. ;) Min Cabrio Länk |
|
|
Givetvis gör man som man vill med sin egen bil. Men är man ute efter att bevara värdet så är nog originalkulören att föredra. Håller med Anders S ska man ändå byta färg så är vitt en färg som gör sig bra på en M3e30. Sen kan man ju komplettera med Motorsport ränderna om man vill. Vad har bilen för färg nu och vad tänkte du byta till? |
|
| För andrahandsvärdets skull kan det nog vara en fördel att hålla sig till en befintlig originalkulör åtminstone, personligen tycker jag att den röda är finast... | |
|
Som andra sagt. Det är din bil, du väljer och valet av färg och utförande kan i varierande grad påverka andrahandsvärdet. Men gör antingen ett riktigt färgbyte eller bara utsidan. Dvs antingen skall det inte gå se att bilen bytt färg eller så byter du bara färg på utsidan just för det skall vara lättare att återställa. Nej, jag är inte originalfanatiker men lackar du den skär så skulle nog även jag muttra något om "synd på bilen". ;-) /G |
|
|
Vad händer med registreringsbeviset om man byter färg? Måste man uppdatera det genom en ny registreringsbesiktning? Visserligen är de ju ofta rätt luddiga, såsom "brun" för en vinröd bil osv, så det kanske kan fungera ändå beroende på färgval :) /M |
|
| den är diamantsvart och vill bli ubruten vit,dvs så vit den kan bli.De ska göras seriöst med dörrar rutor mm men motor rummet får vänta till nästa vinter då de inte är läge för de just nu. | |
|
Vitt är mycket snyggt, ta en orginalkulör bara, och lacka överallt. Det kommer att bli mycket snyggt. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
modano |
Lacka om ! Bilen kommer bli mer "din"! Lackade om min M Coupe från Dakargult till Interlagosblått. Har nu en ruskigt snygg och sanslöst ovanlig bil! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.