|
|
|
|---|---|
|
hej jag köpte en bmw 520ia här om dagen med inbrottsskada på förardörren.. bilen är utrustad med bmws orginallarm och av vad förra ägaren sa så slutade larmet att aktiveras efter inbrottet.. nu är frågan: jag har en reservdels bmw står som jag kan ta dörrlåset ifrån men som inte är utrustat med bmw orginallarm. kan man skruva över larmdelarna till denna låsmodul som ej har dessa grejer nu?? och kan man även fixa så att jag kan använda samma nykel till det nya låset jag har att byta ut mot?? tacksam för svar Mvh// Thomas | |
|
Det bör inte vara några problem, det går att ta isär låsen och byta brickorna i låsen om dessa är ok efter inbrottet så blir låset omkodat för originalnyckeln till bilen. Ett riktigt pilljobb, men inga större problem att göra. Tror inte det är några problem med att flytta över sakerna från larmet. annars så går det att bara byta låskolven och den lär knappast ha något med larmet att göra. |
|
|
låskolven är ju tyvärr skadad, så stiften lär inte gå att flytta över.. då är det nykeln från andra 520in som gäller isåfall då? Mvh// Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.