AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
19.577

Trög servo i e39

Sida 2 av 2
Lo
10
Loffe 2
BMW 540i 1996
Hej !!

Har äntligen fått fixat servostyrningen, det var som ni sade hydraulservoventilen som lagt av. ca 2000:- + montering
Riktigt trångt sitter den och skruvarna sitter fastärgade,blev till att borra ut. Monterade ner styrservoväxeln för att få av ventilen.
Men vi fettade in de nya skruvarna rejält. Denna ventil är mekanisk men styrs elektroniskt. Ger därför ingen felkod då signalen går fram. Trots att den mekaniska delen hänger upp sig. Därför lägger servotronicen av.
Det är åter en fröjd att glida fram med "ett" finger på ratten i stan.

MVH Loffe Ystad
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Loffe: Det var roligt att höra :) Skönt att det löste sig till slut och till en inte allt för dyr peng.

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Härligt Loffe,

Blir nog att jag provar att byta på min också. Den är trög ibland bara,
säkert denna ventil som hänger sig....

Peter.
Lo
10
Loffe 2
BMW 540i 1996
Det är tydligen ett vanligt fel trots allt att hydraulventilen hänger sig. Enligt min mek är det högst sällan att det händer. Men bland alla BMW i landet händer det då o då. Det har aldrig hänt på någon av mina tidigare BMW 528 o 740 med servotronic. Det viktigaste är trots allt att man finner och lokaliserar felet så det går att åtgärda. Då är denna sidan toppen!! Tack alla för hjälpen av goda råd.

MVH Loffe Ystad
Fi
34
Fishie
540iA -96
I sommras bör jag rem o servoolja i min 540 -96'a o servot blev som nytt.. kan va värt att prova det först
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vet inte om de finns några rekommendationer på att byta oljan i servon men det känns ju rimligt att en mekanisk ventil självklart kan strula med gammal sliten olja, till slut ger den ju upp.
Ra
4
Rania
bmw 540iA e39,
hej har en bmw e39 min motor börjar låta iiiiioooooo som en åsna vad kan det vara mvh Rania

mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
ge åsnan lite olja.. i styrservot :?)
Ra
4
Rania
bmw 540iA e39,
haha den åsnan har redan hahah olia ,, den behöver nog en man :) som kan se efter mvh Rania

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.