|
|
|
|---|---|
|
Jag har en automatväxlad 325 ix av 90 års modell med läckage i växellådan. Läckaget (röd olja) kommer ur ventilationskanalen ovanför utgående kardan. Läckaget är nästan obefintligt när jag kör lungt med bilen men när jag pressar den något kommer det ganska mycket olja som rinner ner på avgassystemet . Vad kan detta bero på, mycket tacksam för tips. Vore synd att måsta förpassa en i övrigt superfin bil till skroten /t | |
|
Det är väl så att fördelningslådan sitter bakom växellådan? isåfall är det ur fördelningslådan oljan kommer. Boxen mellan fördelningslådan och växellådan är bytt för ca två år sedan. Hjälp! kom med förslag /t |
|
|
Hjälp! Någon måste förstå detta bättre än jag /j |
|
|
Någon som har något tipps på vart man kan vända sig för att få hjälp med detta. Finns det flet forum etc. Tacksam för svar /t |
|
|
? /t |
|
|
Känns som om mitt problem är unikt :-) Ingen som har någon gissning /t |
|
|
Var det packning nr. 21 Länk som byttes för 2 år sen? Det kanske är packning nr.4 Länk som läcker nu? Mvh |
|
|
Är det inte så att fördelningslådan och växellådan komuniserar med varandra, vilket innebär att det är samma olja i bägge lådorna. Hur kan det då komma sig att det blir ett övertryck i fördelningslådan som kan orsaka detta läckage?. Skall både växellåda och fördelningslåda ha en avluftningskanal. /t |
|
| ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.