|
|
|
|---|---|
|
Min far har nyss installerat tv-funktionen i sin e60.Nu till mina 3 frågor..? 1. Varken jag el min far hittar text-tv funktionen i IDriven...Finns den möjligheten eller inte,för jag har text-tv på min M5-2003.. 2.Tycker att han har väldigt dålig bild,jämfört med min tv-bild i M5an..JA,både han och jag har bmw:s digital videomodul (hybrid).Och båda har extra starka tv-förstärkare..Jag har 2 st mindre,medans min far har en stor,men det skall ju inte göra nån skillnad..Han har ju oxå fiberoptik-kabel,så han borde väl ha minst lika bra,om inte bättre bild än jag??Rent ut sagt så har han gräsligt dålig bild,medans jag har en kanon bild.. 3. Vi har båda oxå tv-free kabeln som tar bort tv-spärren!Min funkar kanonbra. Men vi har märkt att han måste "aktivera" gå in i IDriven varje gång han startar bilen på nytt för att ta bort spärren!!!!Detta kan väl inte stämma,att det skall behöva vara så krångligt.? Tacksam för svar | |
| Ingen som vet nåt? | |
|
Jag har analoga TV:n i min E60 och till den har jag aldrig hittat någon text-tv. Tror inte att det finns för det finns inte på någon I-drive meny och jag tror inte att det är omnämnt i instruktionsboken. Jag är på gång för att konvertera till digital-TV. Planerar att köpa en hybridmodul från E-bay där de finns för c:a 400€. Det positiva är att det verkar finnas en andrahandsmarknad för de analoga modulerna i Tyskland. Är det bara att byta box från analog till hybrid? Krävs något mer? Behövs någon omprogramering? /Mats **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
Nu sitter hybridboxen på plats och jag fick bild direkt. Jag tror dock att jag fortfarande bara får in analoga signaler eftersom jag har viss grynig bild där jag bor långt från sändaren. Skall till Västerås idag där det endast är digitalt så då får jag svaret. Kanske behövs någon form av programmering för att den skall ta digitala signaler? **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.