|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Köpte mig en Touring igen, men denna gång med sexa. Men det har uppstått ett problem. Bromspedalen sjunker vid körning, alltså jag får pumpa ett par gånger för att få upp tryck, men även då sjunker den sakta till botten. Det är ingen läcka, för det har inte minskat det minsta lilla i burken. När jag står still med motorn avslagen kan jag pumpa upp riktigt tryck, men när jag kopplar eller startar så sjunker pedalen. Är det huvudbromscylindern som spökar? Om det nu skulle vara det så har jag en följdfråga, är HBC samma som i alla E30 med sexor? Mvh Pontus | |
| högst troligt huvudbromscylindern... | |
|
Okej, som jag misstänkte då. Men jag har sökt runt lite bland forumen och fått fram att det skulle kunna vara nåt tjall med "bromsbomben"? Om det nu finns någon sådan på E30? Läste iaf att det fanns på E28 och E32 m.fl. |
|
| Låter som huvudbromscylinder | |
|
Okej, ska testa och lufta och se om det blir bättre annars får man väl skaffa sig en utbytescylinder då. Nå, är det samma på alla e30 med sexor? Mvh Pontus |
|
|
Hoho, ingen som vet? Alltså om det är samma huvudbromscylinder på alla E30? Mvh Pontus "Nu suger vi av snuten!" |
|
| D är 3 utgångar på huvudbromscylindern som inte har ABS och 2 utgångar om du har ABS. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.