|
|
|
|---|---|
|
Har rivit bort att som har med takluckan att göra och ska svetsa iden luckan. Men hur gör man med det dubbla plåttaket, förstärkningen? Kan man kapa den det och fortfarande komma igenom besiktningen om man har bur? | |
|
måste väll typa om antar jag. har oxå undrat över detta ett tag, har alldrig kommit till skått och ta reda på detta. maila therealpinto och fråga. han vet garanterat Mvh: Rabiat Körstil (Team FF Survival) |
|
|
varför ska du svetsa igen den? bankörning eller? jag monterade dit en i glasfiber istället så vikten försvinner helt från taket eftersom där ska man inte ha nå vikt helst av allt finns nu avgjuten på rp glasfiber i Kalix om du är intresserad Länk jag plastade in fästen + ett smalt aluminiumstag som går tvärsöver så jag fick rätt böjning på takluckan samt använde limpistol och fäste originallisten runt den så inget vatten kommer in och det funkar kanon än så länge |
|
|
Ja, nu är det ju så att funktionen ska bort med, annars hade jag kört en glasfiber kanske. Bilen byggs enbart för lek. Men jag vill ju såklart få bort takluckan för vikten osv, därför som jag även vill få bort all onödig förstärkning som sitter med. Bara skalplåten på takluckan vägen inte många gram direkt, sen stärker det hyffsat med svets med + att det är freebee. ps. ursäkta den hemska svenskan i första inlägget, stressad som få när det skrevs.. Våldtar med turbo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.