AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.428

Orginal m3 e46 speglar!

Hej hej.
Tänket kolla med kunskapsbanken här på forumet om var man köper orginal m3 speglar billigast? Är det stylabilen som gäller?

Skiljer det någonting på utformningen av speglarna för coupe pre-facelift och facelift?

Vet även att det ska skilja på speglarna om man har elstolar med minne etc.
Vilka speglar ska jag ha?

Jag har 03- coupe med facelift samt elstolar (utan minne).

Tacksam för svar.

//Jens
Kan någon svara på om orginal M3 E46 speglarna passar på en coupe med facelift?

MVH
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
JensaR
Efyersom ingen svarar så...Ja, dessa passar rakt av. Har haft 2 personer som köpt dessa till sina faceliftade E46or.

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Antar att dom passar på 4-dörrars E46-02 också eller?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
coldhex
Nej tyvärr, dessa passar endast på coupe/cab. För att få dessa att passa på en sedan är det rätt mycket modifieringar som krävs.

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ok ser att det står stylabilen.se i din sign. Då kan jag passa på att fråga om dessa : "M-EVO Speglar E46 Sedan"

Dom passar väl eller är jag helt ute och snurrar?

Är det svårt att montera såna själv?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
coldhex
EVO speglarna passar.
Så här ser monteringen ut: Länk

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
co
1.144
coldhex
BMW M135i
gött tackar för det.
Tjenare och tack för svaret!
Razvan! Nu vill jag ha ett uppriktigt svar :-) Är det stor skillnad på kopiorna vad det gäller finish, funktion? Är det mer vindbrus sämre passform på kopiorna? JAg vill ha orginal look men 4600 känns i högsta laget. Går det göra några hundringar på priset?

mvh Jens
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Skall försöka tona ner säljsnacket :)

Frågar du på e46fanatics så kommer ALLA att säga att du skall ta OEM. Men jag hade aldrig lagt 4600:- på ett par speglar. Kopiorna som kostar 1900:- ser nästan identiska ut, det är "böjen" som är annorlunda. Kopiorna kan även fällas upp/ner manuellt, dessa är uppvärmda, elektriska, och kvalitén är väldigt bra.

Finnishen är bra på kopiorna, har endast haft nöjda kunder när det gäller backspeglarna (en annan kille köpte några kopior (ej EVO) som han inte var så nöjd med men det ordnar vi mer honom sen :)).

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se
Tja!
Tack igen. Det finns två varianter jag kollar på nu. Den du nämner (EVO spegeln), är rädd att det kommer leva om och dallra, vina och ha sig.
Det andra alternativet jag såg var speglen som hette "Nya M-speglar i OEM kvalité" som kostar 2990 och är en variant utan spegelplatta.

Ser de identiska ut? vilka är mest lik orginalet? Bäst kvalite?

Orkar du med mig så får du sälja ett par speglar iaf :-)
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Hej
Razan har du OEM speglar hemma?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.