|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller fullständigt med "Henrikk". Sen är det personligt hur man vill göra och vad man anser. MEN en sak är säkert det sliter betydligt mer på bilen och du kan inte hålla en bil i pedadiskt skick om du kör "normalt" på vintern. Det handlar inte om vilken bil man har anser jag, det är upp till var och en hur man vill behandla/sköta sin bil. Jag har min 330Ci ACS3 avställd, ren och torr under ett täcke i ett garage ;). Den kommer först fram när det slut saltat, runt April alltså. Den är aldrig vinterkörd och det märks oxå på skicket. Men säger INTE med detta inlägg att alla bilar, som rullar på svenska vintervägar, är sönderrostade vrak. Så mitt råd: Har du tillgång till en annan bil så låt BMW:n stå stilla 1-1,5mån till. |
|
|
maxxad: härligt me m3 på vintern :) Varje gång jag ser en bil av lite värre slag typ m3,m5, porsche, m,m på vintern med vinter gummin så skrattar jag för mig själv. Just för att jag vet att den som kör bilen uppskattar den till fullo, med det manr jag inte att man inte gör det om man ställer av den. Men medge att det är coolt att se en rentvättad m3 e46 som spinner iväg på vitt underlag :) Hade jag en lamborghini gallardo och fortfarande tillräcklight med flis till ett par 195/65 17" Vinterdäck på svarta plåtfälgar skulle den gå hela vintern!! Men alla gör ju som dom vill! Förstår båda parter! ps. Jag är en manisk pedant som inte tål varken rost,stenskott eller tvättrepor. Vill man så kan man ta hand om den på samma sätt vinter som sommar och behålla samma skick. mvh |
|
|
Jag har min avställd. Men det är dels för att jag har en annan bil som jag är mindre rädd om, dels för att det är en cab. Visst så skulle det funka att köra BMWn på vintern men jag känner inte för det, synd liksom. Fast det spelar i mina ögon ingen roll vad det är för bil. Det är ägaren som avgör. Men nog ska jag erkänna att det känns lite dumt att inte köra bilen. Men på detta sätt hoppas jag hålla bilbytardjävulen stången lite längre. Ser verkligen fram emot att få ställa på bilen, snart får man hoppas men det ser ju lite dystert ut just nu med -15 Niklas Fransosen |
|
|
Kör med den om du vill, det e ju en tysk kvalitetsbil du köpt..... Om det nu går åt pipan sitter jag hellre i min 330 än i en liten skit micra eller nått billigt de får använda konservöppnare att ta ut likdelarna ur. Förstår inte människor som sätter sig o kör i det farligaste klimatet med den sämsta billigaste bilen. Det måste ju vara säkert, roligt o bekvämt att köra på vintern också. Det e en tillräckligt dålig affär att äga en bil, värre att äga den och inte få nått roligt av den. Det e det dilemmat man har varje år med bågen. Kör om du vill, har du en bra annan vinterbil låt den vila värsta dagarna men låt inte lite salt o snö skrämmas.... -det finns bara två sorters bilar, nya och begagnade BMW...... |
|
| Såklart att bilen skall rulla året runt, roligare vinterbil får man leta efter än 328:an, skall väl vara en M3 då isåfall. Finns väl ingen vits med att ställa bilen bara för att det är vinter? Skulle vara en Hemi Cuda eller nåt liknande då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.