AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.243

Vilken M3 E46 ska jag handla?

jo
202
jolar
525iA touring -95
hej.

ska köpa en m3 fråm -96. jag ahr hitat två som verkar intressanta. vilken tycker ni jag ska handla?
håller en smg låda efter 16000mil??

Länk

Länk
jo
202
jolar
525iA touring -95
lite trött idag men jag hoppas ni förstår vad jag menar..:)
känns som om jag köper problem om jag handlar den i malmö....
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
den blå m3..känns mer seriöst..den andra anonsen känns inte det,går på magkänslan..ialla fall mitt val.lycka till...
behrozosogh
den blåa tycker jag me
Den grå har varit ute förut tror jag. I övrigt håller jag med de andra, den blå verkar mer rätt. Om du köper den så får du sälja framstolarna till mig om du vill! ;)

Good Luck
Skulle också ta den blåa, mest pga smg-lådans dåliga rykte..
jo
202
jolar
525iA touring -95
är det någon som vet på ett ungerfär när vanos systemet byts på m3:or, oftast så ser man att dom är bytta runt 12-13000mil. är det standard?
om serviceboken är fullständig är vanos bytt då?

Den silvriga M3:an saknar vader nackstöden. Även Skinnet verkar var av 2 sorter. Kanske beror detta pga av stöld av nackstöden. Men den Blå verkar vara ett bättre köp om det stämmer med s-bok osv. Smg Lådan har jag ingen erfarenhet av och nämner där inget.

Lycka till.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Vanos byts inte vid nått bestämmt miltal eller vid nån service. Många byter när den börjar låta illa. Min M3a har gått snart 16000mil och inget fel på vanosen än.
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Den silvriga hade också oroväckande slitet förarsäte för det miltalet. Min E38 har gått 26K och är mindre slitet än det. Sen vet man ju efter o ha läst en del, att SMG i E36 inte är nån kalaslåda överhuvudtaget funktionsmässigt sett heller.

MvH Tompa
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
TYcker det var lite slitet i den blåa med på förarsätet...

Kolla denna t.e.x mycket mer mil, men fräscht säte.

Länk

Denna har över 20 000mil, men förarsätet ser kalas ut!

Länk

Även om de två du länkar till hade gått statsmil, ska inte sätena vara så nedgågna. Mao, kolla väldigt nogrant historiken, och full servicebok är inte värt ett skit utan mer grunder för det och kvitton etc etc...

MvH Tompa
Ingen av dem.

Den blå verkar förvisso vara borta från Blocket nu, men vad jag tidigare hann uppfatta av annonsen så var utsidan fin, men inredningen lämnade en del att önska. Bland annat så verkade stolarna slitna för miltalet, ratten var fel för årsmodellen, bilen hade den hemska grå inredningen, inte den stora färddatorn, inget ljudpaket, och väldigt slitna eftermarknadspedaler. Är även tveksam till om den hade klima, men det borde ha varit standard.
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Henrikk, ungefär vad jag skrev om sätena också!

MvH Tompa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.