|
|
|
|---|---|
| meckade lite med mina bromsar vid senaste mecket. la då upp oket på en av bärarmarna som tyvär trillade ner och blev hängande i slangen, efter det vart jag lite nojig och undrar om det kan ha hänt nått med slangen? ser inga sprickor eller läckage men slangen är ju 21år gammal. inte kul om den pajar när man är ute och åker. | |
| är den inte torrsprucken eller dylikt,så är det ingen fara.för säkerhets skull testa o pumpa med pedalen,när allt sitter på.så ser du om det läcker.lycka till... | |
|
Är slangen verkligen 21 år gammal kanske det vore läge att byta ifall du känner dig osäker ;) men som redan sagt ser du inget konstigt är det nog ingen fara. //Devva |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det som brukar hända med gamla bromsslangar är att dom vulkar upp sig invändigt och hålet i slangen krymper och blir som en backventil, vilket gör att bromsen/bromsarna inte släpper på väldigt lång tid efter en inbromsning. ///MVH Hasso Länk |
|
ingen aning om hur gamla dem är. men hur ofta byter man bromsslangar? aha, antagligen derför skivorna blir lätt skeva fram! då byter jag i vilket fall som hälst. tack för upplysningen! =) |
|
|
Jag åkte med en kompis i hans volvo 740, och tappade oket på vägen, så de släpa efter i slangen! vi åkte lungt hem, och slangen var fortfarande hel, så han slängde bara på ett nytt ok, och klossar... Och den funkar fortfarande. Jag åker dock inte med den bilen igen, som ni kanske förstår... / Leon |
|
|
Tror inte att din slang har suttit på bilen sedan den var ny, har säkert blivit bytt nån gång genom åren... Har du ändå hjulet och oket av, hade jag bytt slangen för att undvika framtida problem. ///Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.